بررسی میشود؛
وزیر آموزشوپرورش قربانی کدام مدیر ناکارآمد شد؟
سیاست تقویت سیستم آموزشی در کنار پالایش مدارس غیر دولتی در اولویت برنامههای وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته است و این موضوع وزیر پرکار و مدبر دولت مردمی را به حاشیه برد.
به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چندی پیش وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی درخصوص مدارس غیردولتی گفته بود که «شما اگر بخواهید ماشین مدل بالاتری هم بخرید، باید پول بیشتری بدهید!!» در حالی که وزیر بارها بر افزایش نظارت و کنترل شهریه مدارس غیرانتفاعی تاکید داشته است.
سابقه وزیر آموزش و پرورش نشانه دهنده پرونده درخشان او در بخش اجرایی است، به همین دلیل در شرایط کنونی دولت برای اینکه بتواند در برنامههای آموزشی خود موفق شود باید دست این وزیر توانمند را برای بهرهگیری از چهرههای جوان و توانمند باز کند و به نوعی مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشتهاند را با مدیران قابل جایگزین کند.
در حال حاضر سیستم آموزشی کشور با کمبود فضای آموزشی و حتی کمبود معلم مواجه است، از طرف دیگر بخشی از دانشآموزان کشور بهطور خود خواسته در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند، به همین دلیل نمیتوان آنها را در نظر نگرفت و حالا وزیر آموزش و پرورش با در نظر گرفتن سهم مدارس غیر دولتی از سیستم آموزشی کشور میخواهد عملکرد ضعیف احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش را پوشش دهد و با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی کمبودها را جبران کند. از این رو در ماههای اخیر بسیار پرکار ظاهر شده است.
یکی از دلایل نابسامانی در شهریه مدارس غیردولتی به عملکرد احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش برمیگردد که با کمترین سابقه به این سمت رسیده و به دلیل ناآگاهی از وضعیت مدارس غیر دولتی به جای تدوین مقررات برای افزایش نظارت وظایف این بخش را به طور کامل به استانها واگذار کرده است.
بنابراین سیاست تقویت سیستم آموزشی در کنار پالایش مدارس غیر دولتی در اولویت برنامههای وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته است و این موضوع وزیر پرکار و مدبر دولت مردمی را به حاشیه برد.
در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش از حمایت های بدنه کارشناسی سیستم آموزشی برخوردار است به همین دلیل آیت الله رییسی به او اعتماد کامل دارد اما صحرایی برای اینکه به اهداف خود در این بخش برسد باید مدیران سازمان مدارس غیردولتی را با افرادی توانمند جایگزین کند.