حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

پاسخ سخت به جنایت دشمن مطالبه مردمی است

پاسخ سخت به جنایت دشمن مطالبه مردمی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ملت ایران خواهان پاسخ سخت به دشمن هستند و جایگاه این مطالبه‌گری قطعا راهپیمایی روز قدس خواهد بود.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» ضمن عرض تسلیت شهادت سردار زاهدی و هفت نفر از نیروهای سبزپوش سپاه پاسداران در سوریه اظهار کرد: این افراد به عنوان مستشاران نظامی در سوریه هدف حمله وحشیانه گرگ‌صفتان صهیونیست قرار گرفتند.

وی افزود: روز قدس سال جاری برای ملت ایران نسبت به سال گذشته قطعا متفاوت‌تر است، زیرا از یک‌سو شاهد جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و از سوی دیگر تعرض به خاک جمهوری اسلامی در کنسولگری ایران در سوریه را مشاهده کردیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ملت ایران برای دفاع از حق خود، اعلان مواضع خود و تجلیل از شهدایی که در روز ۲۱ ماه رمضان در سوریه به شهادت رسیدند و همچنین شهدای فلسطینی احساس مسئولیت می‌کنند.

مدرسی با بیان اینکه ملت ایران با حضور پرنگ‌تر و قوی‌تری در راهپیمایی روز قدس سال جاری اعلان برائت خود را فریاد خواهند زد، عنوان کرد: البته ملت ایران مطالبه‌گری خود را از مسئولان ارشد کشوری برای پاسخ به این جنایت را دارند و جایگاه مطالبه‌گری سال جاری قطعا راهپیمایی روز قدس است و با حضور خود در این عرصه مطالبه‌گری خون شهدای خود را از مسئولان خواهیم خواست، چرا که این مطالبه‌گری حق کشور و ملت ما است.

وی ادامه داد: دشمن نباید اینگونه به خود جرأت دهد تا بتوان تعرض به بخشی از خاک ایران در کشور سوریه یا به نوعی کنسولگری ایران داشته باشد؛ قطعا و حتما پاسخی سخت در انتظارشان باشد و دشمن در هیچ‌کجای دنیا به واسطه جنایات خود نباید احساس امنیت داشته باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه ملت ایران خواهان برخورد جدی سازمان‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مستقل باید با اینگونه اقدامات ددمنشانه و وحشیانه برخوردی جدی و قاطع داشته باشند و امیدواریم رژیم بی‌آبرو و منزوی شده صهونیستی در دنیا بیش از پیش روبه افول و انزوای بیشتر رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات رخ داده در فلسطین و غزه تصریح کرد: مظلومیت و محرومیت مردم مظلوم غزه و فلسطین و فشار روزافزون صهیونیست‌ها بر این ملت غم روز قدس را بیشتر کرده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: کسانی که زن و فرزندشان این‌چنین با سلاح‌های غربی و با حمایت غرب بدمنش گرگ‌صفت کشتار می‌شوند با توان باقی‌مانده‌شان اعلام «یالل مسلمین» می‌کنند این وظیفه ما مسلمانان را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: وظیفه ما حمایت معنوی و حضور در راهپیمایی روز قدس است؛ امروز اگر حمایت دولت‌های غرب از دشمن صهیونیستی نبود قطعا و حتما شکست سنگینی را تحمل کرده بود و ریشه آن کنده شده بود.

مدرسی با بیان اینکه آنچه که این رژیم کودک‌کش را سرپا نگه‌ داشته است حمایت غرب و آمریکایی‌ها است، عنوان کرد: امیدواریم مردم که در کشورهای غربی خود بیدار شدند و بیدار هستند دولت‌های خود را بیشتر تحت فشار قرار دهند و با شکل‌گیری یک حرکت عمومی در جهان اسلام، دولت‌های اسلامی نیز احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت و می‌دانند که نباید هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی و ارزشی از رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش داشته باشند.

وی ادامه داد: روز قدس یک جریان جدی است و مردم ایران نیز با حضور گسترده خود و حمایت از مردم مظلوم فلسطین طبعا به وظیفه الهی، انسانی، ارزشی و ملی خود عمل کرده و مطمئنا مردم ایران نیز همچون گذشته حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه در روز قدس نشان خواهند داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از