حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

پوشش مناطق روستایی یزد در طرح ملی سلامت

پوشش مناطق روستایی یزد در طرح ملی سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای شروع پویش ملی سلامت تاکنون، کلیه ساکنان ۱۸ ساله و بالاتر در مناطق روستایی استان غربالگری شدند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، محسن میرزائی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع پویش ملی سلامت تاکنون، کلیه ساکنان ۱۸ساله و بالاتر در مناطق روستایی استان غربالگری شدند افزود: در این طرح ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش هر مرکز و پایگاه سلامت در نقاط شهری باید غربالگری شود که این امر در اکثر شهرهای استان، عملیاتی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: این طرح از ۲۰ آبان هم‌زمان در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون ۴۶۳ هزار و ۵۱۶ نفر در سطح استان غربالگری شدند که ۹ هزار و ۹۸۴ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۴ هزار و ۴۷۳ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

میرزائی تصریح کرد: تشخیص زودتر بیماری دیابت و فشارخون بالا در افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله مهم‌ترین اهداف پویش ملی سلامت در این مرحله است تا با شروع مراقبت و درمان بموقع، ضمن کنترل از عوارض این دو بیماری پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان جهت انجام آزمایش قند خون باید از هشت ساعت قبل ناشتا باشند.

شایان‌ذکر است: پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان‌ماه هم‌زمان در سراسر کشور آغاز شده و افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در هر گروه سنی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه‌های بهداشت «به‌صورت رایگان» از این خدمت بهره‌مند شوند، جمعیت گروه هدف استان در این پویش ۸۱۷ هزار نفر برآورد گردیده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از