حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
موبد زرتشتیان یزد:

پیام جهانی امام حسین (ع) عدالت بود

پیام جهانی امام حسین (ع) عدالت بود

موبد زرتشتیان یزد گفت: قیام شجاعانه امام حسین (ع) علیه ظلم یزید در مخالفت با بی‌عدالتی بوده است.

رستم کاووسیان در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه قیام غم‌انگیز و در عین حال عمیق امام حسین (ع) مرزهای اسلام را درنوردیده است، اظهار کرد: پیام شجاعت امام حسین (ع) در برابر استبداد، تعهد تزلزل‌ناپذیر به حقیقت، فداکاری برای عدالت، عمیقاً در بین مردم از همه ادیان طنین‌انداز است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از ادیان الهی افرادی هستند که به خاطر حقیقت و عدالت در برابر حاکمان قدرتمند ایستادند، ادامه داد: پیام اصلی فداکاری امام حسین (ع)، ایستادگی استوار در برابر ظلم و تعهد به رعایت عدالت در سراسر مرزهای مذهبی طنین‌انداز است.

موبد زرتشتیان یزد اضافه کرد: جهانی بودن این ارزش‌ها تضمین می‌کند که میراث امام حسین (ع) همچنان الهام‌بخش افراد با پیشینه‌های مختلف است و آن‌ها را تشویق می‌کند تا برای آنچه درست است، حتی در مواجهه با ناملایمات ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: قیام امام حسین (ع) گواهی بر قدرت ماندگاری اصل جهانی عدالت است. این به ما یادآوری می‌کند که ایمان واقعی مستلزم شجاعت، صداقت و تمایل به ایستادگی برای آنچه عادلانه است، صرف‌نظر از هزینه شخصی است.

کاووسیان با اشاره به اینکه جریان قیام امام حسین (ع) به‌عنوان چراغ امید عمل می‌کند و همه ما را ترغیب می‌کند تا برای جهانی که در آن عدالت و حقیقت پیروز شود، تلاش کنیم، گفت: اینکه مردم مظلوم غزه با پیروی از قیام امام حسین (ع) برای برقراری عدالت در جهان تلاش کرده و فریاد حق‌خواهی را سر می‌دهند.

وی قیام امام حسین (ع) را نوری در برابر ظلمت قلمداد کرد و افزود: ما زرتشتیان به اهمیت عمیق ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از حقیقت پی برده‌ایم؛ آموزه‌های زرتشت بر اهمیت تحقق عدالت و پیروزی خیر بر شر، تأکید می‌کند.

موبد زرتشتیان یزد ادامه داد: قیام شجاعانه امام حسین (ع) علیه ظلم یزید در مخالفت با بی‌عدالتی بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از