حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل انتقال خون استان یزد مطرح کرد:

پیشتازی یزد در زمینه کیفیت و سلامت خون

پیشتازی یزد در زمینه کیفیت و سلامت خون

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: استان یزد در زمینه سلامت و كيفيت خون توليدی پیشتاز است.

سید محمدرضا آقایی میبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: امروز پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان اهدای خون است که برنامه‌های این مناسبت با شعار نیم‌قرن اهدای خون اهدای زندگی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اهدای خون مهربانانه‌ترین بخشش بوده و شاید به همین دلیل است که می‌گویند «اهدای خون، اهدای زندگی» است، ادامه داد: سازمان انتقال خون، مردمی‌ترین و اجتماعی‌ترین سازمانی است که در زمینه سلامت وجود دارد؛ چون این سازمان وابسته به حضور مردمی بوده که برای اهدای خون مراجعه کرده و در واقع هویت سازمان مدیون این مردم است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد تصریح کرد: از نظر درصد جمعیت حضور مردم برای اهدای خون و اهدای خون مستمر مردم استان یزد رتبه دوم اهدای خون در کشور را دارند است و با همراهی خوب آنان هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند.

وی گفت: اهدای خون اقدامی تأثیرگذار برای سلامت خود فرد است و بر سلامت فردی، روانی، معنوی و اجتماعی افراد تأثیر مثبت دارد.

آقایی میبدی در خصوص انتقال خون استان یزد اظهار کرد: ۹۲ نفر به‌عنوان سرباز گمنام سلامت در سازمان انتقال خون استان یزد فعالیت دارند که خون موردنیاز تمام بیمارستان‌های استان را تأمین می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از افرادی که در زمینه اهدای خون فعالیت و مشارکت دارند، ادامه داد: استان یزد علاوه بر اینکه در زمینه کمیت رتبه برتر را در کشور دارد، بنا به نظر مسئولان کشوری انتقال خون، از لحاظ کیفیت و استاندارد نیز یک شاخصه معیار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از