حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر منطقه بافت‌تاریخی شهرداری یزد عنوان کرد:

کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر

کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از برگزاری کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر یزد با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور از ۲۳ تا ۲۵ خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» علیرضا نقوی گفت: در این کارگاه سه‌روزه ضمن مطالعه تاریخی عرصه جوی هرهر، شناخت وضع موجود همچنین بررسی بنا‌های این مجموعه انجام خواهد شد و خوانش سنگ قبرهای تاریخی گورستان با حضور اساتید و تاریخ‌نگاران صورت می‌گیرد. 

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد به ثبت‌نام دانشجویان، تاریخ‌نگاران و علاقه‌مندان به متون تاریخی برای حضور در این کارگاه اشاره و عنوان کرد: اساتید این کارگاه جناب آقای عمادالدین شیخ الحکمایی، آقای دکتر کاوه منصوری و آقای دکتر فلاح خواهند بود که طی سه روز به ارائه سرفصل‌های تعریف شده شامل مطالعات تاريخى و  شناخت وضع موجود عرصه گورستان تاريخى، مستندنگارى وضعيت موجود ابنيه و سنگ‌های قبر، آسیب‌شناسی عرصه تاريخى گورستان می‌پردازند.

شایان‌ذکر است؛ جوی هرهر گورستانی تاریخی و دارای ارزش‌های معنوی و کالبدی زیادی است که از سال  ۱۴۰۲ مرمت و بازآفرینی آن‌ در ۵ فاز در دستور کار شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از