حالت تاریک
سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403
امام جمعه بهاباد:

کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

امام جمعه بهاباد گفت: توجه به وضعیت معیشتی کارگران اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی و محور تولید هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی یزدرسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه بهاباد که در مسجد جامع این شهرستان اقامه شد، با بیان اینکه کار اصلی شوراها خدمات‌دهی به مردم می‌باشد و شوراها نقشی در آموزش ومطالعه وتحقیق ندارند، اظهار داشت: شوراها باید به سمت توسعه علمی بروند.

امام جمعه بهاباد با تاکید بر اینکه اگر شوراها مسائل ومشکلات مشترک شهر و روستاها را به دقت بررسی کنند مشکلات حل می‌شود، گفت: ضرورت دارد مسائل مشترک شوراهای روستاها وشهرها با دقت کامل بررسی و پیگیری شود .

بشکانی با بیان اینکه شوراهاباید نگاهشان اجرائی باشد و مسائل ومشکلات شهر را با دقت بررسی و تحلیل کنند، افزود: شوراهای اسلامی باید رشد فکری مردم باشند و از تجربیات شوراهای شهرها و استان‌های دیگر برای ظرفیت‌های شهرستان استفاده کنند.  

امام جمعه بهاباد باتبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: الگوی معلمان و اساتید در انقلاب اسلامی علامه شهید مطهری است.

وی بیان داشت: معلمان ما با مطالعه آثار سودمند شهید مطهری و انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی به دانش آموزان، جامعه را در برابر هجمه ضد اسلامی دشمنان بیمه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد ادامه داد:  علامه شهید مرتضی مطهری میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم و بنامیم.

خطیب جمعه بهاباد خدمت به معلمان را یک وظیفه انسانی عنوان و بیان کرد: آینده کشور در دست توانای معلمان است، پس هر روز و هر هفته و همیشه روز معلم است و به همین دلیل است که باید همواره از این قشر تلاشگر و زحمت‌کش تقدیر کرد.

وی گفت: امروز به واسطه تلاش معلمان سخت‌گوش و ایثارگر ایران اسلامی، جوانانی برومند اداره امور کشور را در دست گرفته و مسیری که به واسطه خون هزاران شهید در اعتلای ارزش‌های اسلامی ترسیم شده را طی می‌کنند.

امام جمعه بهاباد دربخش دیگری از خطبه ها با تبریک و گرامی‌داشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) و اقتصاد مقاومتی هستند.

وی بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان در تحقق رونق اقتصادی است و باید دولت به این قشر از جامعه توجه بیشتری داشته باشد، زیرا رونق تولید وتوسعه دست کارگران است.

امام جمعه بهاباد عنوان کرد: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی و محور تولید هستند و توجه به وضعیت معیشتی کارگران ضرورت دارد و باید به این قشر بیش از پیش بها داده شود.

 بشکانی در پایان خطبه‌ها با توجه به نزول بارش باران طی چند روز درشهرستان که باعث جاری شدن سیل در برخی روستاها وحتی شهرستان بهاباد شد و سبب پرشدن چندین بند خاکی و سدهای شهرستان شد از زحمات و تلاش‌های فرماندار و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، پلیس راهنمائی و رانندگی و بسیج و سپاه در کمک به سیل‌زدگان قدردانی کرد .

 وی همچنین از گروه‌های جهادی سپاه پاسداران بهاباد که از لحظه وقع حادثه سیل در کنار دیگر دستگاه‌ها به کمک مردم سیل‌زده شتافتند نیز قدردانی کرد .

امام جمعه بهاباد درخطبه دوم درخصوص ساخت وسازهای مناسب در شهر که در برابر سیل خسارت نبینند ازمسئولان امر در شهرستان خواست از ساخت و ساز در اطراف رودخانه‌ها و مزارع کشاورزی ومسیل سیل‌ها می‌باشند وسبب تخریب منازل‌شان می‌شود خودداری کرده وبرای ساخت و ساز به دامنه ومناطق بالادستی شهرستان که کمتر خطرسیل دارد مشغول شوند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از