حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد:

کرونا جایگاه ویژه پرستاران را به همگان شناساند

کرونا جایگاه ویژه پرستاران را به همگان شناساند

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: کرونا جایگاه ویژه و برتر پرستاران را به همگان شناساند، در آن شرایط که مردم از درکنار عزیزان خود بودن، هراس داشتند، پرستاران بر بستر بیماران حاضر شده و از آنها مراقبت می‌کردند.

سعید ذاکری در گفتگو با «یزدرسا»، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به دلیل پرستاری ایشان از امام زمان خود یعنی حضرت امام سجاد (ع) در واقعه کربلا به همراه دیگر مصیبت‌زدگان و بازماندگان حادثه جان‌سوز عاشوراست؛ ایشان ضمن اجرای رسالت مهم حفظ و تبلیغ واقعه عاشورا از بیمار کربلا هم با بردباری تمام پرستاری کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد ادامه داد: حضرت زینب (س) بهترین الگو برای پرستاران است و نام‌گذاری روز پرستار به جهت فداکاری‌های آن حضرت از بهترین اقدامات برای ترویج سیره معصومین خواهد بود، پرستاران باید فخر و مباهات کنند که روز ولادت چنین بانوی بزرگواری به‌عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کار جهادی و فداکاری‌های کادر درمان به ویژه پرستاران در کلام نمی‌گنجد، افزود: در طی بیش از دو سال که همه جهان درگیر ویروس منحوس کرونا بود پرستاران با ایثار، از خود گذشتگی و جهاد کم‌نظیر نام خود را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

ذاکری عنوان کرد: اپیدمی کرونا جایگاه ویژه و برتر پرستاران را به همگان شناساند، در آن شرایط که مردم از درکنار عزیزان خود بودن، هراس داشتند، پرستاران و مدافعان سلامت بر بستر بیماران حاضر شده و از آنها مراقبت می‌کردند، در شرایط سخت و پر استرس به آنها دلداری می‌دادند و سعی در تسلی خاطر به بیماران و خانواده آنها داشتند و شهیدانی نیز در این راه تقدیم کردند به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از آنها تقدیر کرد و سفیدپوشان جبهه سلامت نام گرفتند.

وی افزود: پرستاران از صدر اسلام تاکنون الگوهای والای صبر و اخلاص بوده‌اند و خدمات شایسته آن‌ها سلامت را برای جامعه به ارمغان می آورد، آنان بازوی چپ و راست پزشکان هستند و با زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا نقش پررنگی در کاهش آلام و رنج‌های همنوعان خود ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از