حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد:

کمبود معلم استان جبران شده است

کمبود معلم استان جبران شده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه تدابیر‌ لازم برای جبران کمبود معلم اندیشیده شد، گفت: در حال حاضر از لحاظ تعداد معلم کمبودی نداریم.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: یکی از مسائلی که آموزش‌وپرورش استان با آن همواره دست‌وپنجه نرم می‌کرد، کمبود معلم بوده است که این کسری به‌دلیل توقفی است که در دهه 90 در فرایند پذیرش نیروی انسانی ایجاد شد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد ادامه داد: تعطیلی مراکز تربیت‌معلم و عدم برنامه‌ریزی برای جذب نیروی انسانی برای حال و آینده آموزش‌وپرورش از جمله مواردی است که این اداره کل را با چالش روبرو کرد به نحوی‌که در این سال‌ها کمترین پذیرش نیروی انسانی را داشتیم و اکنون بسیاری از نیرو‌های موجود در سن بازنشستگی قرار دارند.

 

وی در رابطه با تدابیری که برای جبران کمبود معلم و نداشتن کلاس بدون معلم‌ اندیشیده شده است، تصریح کرد: در نیمه اول سال احصا اطلاعات بازنشستگان، آمارگیری تعداد ورودی‌های معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و  از طریق آزمون استخدامی انجام‌شد.

 

رحیمی‌نژاد گفت: تعداد بازنشستگان مقطع ابتدایی ۶۰۰ نفر بود که تعدادی از معلمان به همکاری خود ادامه دادند و این مشکل رفع شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین نیرو‌های خرید خدمتی که با آزمون برگزارشده، به استخدام آموزش‌وپرورش در نیامده‌اند، به کار گرفته شدند و سقف حق‌التدریس‌ها نیز برداشته شد و در نهایت کسری نیرو جبران شد.

 

مرخصی استعلاجی را به کمبود معلم تعمیم ندهید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با تأکید بر اینکه در حال حاضر در استان یزد کمبود معلم نداریم، گفت: متأسفانه برخی در فضای مجازی تلاش می‌کنند تا با سوژه کردن مقوله کمبود معلم علیه آموزش‌و‌پرورش جوسازی کنند؛ در صورتی که حداقل در استان یزد اینگونه نیست و کمبود و کسری معلم جبران شده است.

 

وی اضافه کرد: این افراد مصداق واقعی از کمبود معلم را ارائه نکرده‌اند و مواردی که هر ساله برای معلمان پیش می‌آمده را به عنوان کمبود معلم مطرح می‌کنند.

 

رحیمی‌نژاد با تأکید بر ضرورت پیگیری اخبار از منابع معتبر ادامه داد: در برخی موارد و طبق روال همه‌ساله و همه‌جایی شاهدیم که معلمی به مرخصی استعلاجی می‌رود و یا طی یکی دو روز بر سر کلاس حاضر نمی‌شود؛ نمی‌توان این موارد را به کمبود معلم تعمیم داد و با خبر‌های نادرست اذهان عمومی را تشویش کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از