حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد:

یاوران وقف برای ترویج این سنت اهتمام ورزند

یاوران وقف برای ترویج این سنت اهتمام ورزند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: سنت وقف از دیرباز در استان دارالعباده و دارالعلم یزد رواج داشته و یاوران وقف باید بیش از سایر اقشار در قبال فرهنگ‌سازی برای ترویج این سنت حسنه دینی اهتمام ورزند.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، علی اکبر عزیزی یکشنبه شب در همایش استانی یاوران وقف و تجلیل از واقفان برتر که در بقعه امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، افزود: از عرصه وقف و برکات آن اقشار مختلف جامعه بهره می‌برند و به عنوان صدقه جاریه برای همه فعالان این حوزه ماندگار است.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم نسبت به حفاظت از موقوفات تلاش کنیم و لذا در همین راستا و در سفر رئیس جمهور به استان مبلغی برای سند دار شدن موقوفات و پیگیری این بخش تخصیص یافت.
عزیزی ادامه داد: این تخصیص به اداره اوقاف استان باعث رشد چند برابری در سند دار شدن موقوفات شده و وقفیات را از دستبرد مصون نگه می‌دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک پیروزی اخیر جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی گفت: آنچه که پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا داشتند را به عینه می‌بینیم و خون شهدایی مثل حاج قاسم و شهدای مقاومت به ثمر نشسته و در مقابله با یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان این پیروزی را شاهد هستیم که همه به برکت خون شهدا و یاری خداوند متعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این همایش گفت: وقف از سنت‌های حسنه نبوی است که در قبل و بعد از اسلام هم به صورت‌های مختلف در جامعه وجود داشته است و در استان دارالعباده یزد زرتشتیان این منطقه موقوفاتی را به ثبت رسانده‌اند که بیمارستان بهمن یزد از موقوفات این قشر در قبل از انقلاب بوده است.

حجت الاسلام رضا صادقی ادامه داد: همچنین نورانیت و عظمت و عشق حضرت سید الشهدا(ع ) هم باعث شد افراد در مسیر وقف حسینی دعوت شده و خدمت کنند و از شما یاوران وقف که ترویج سنت حسنه وقف را در جامعه داشته‌اید کمال تشکر را داریم و این سنت وقف باعث عظمت اسلام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: واقفین و متولیان وهیئت امنای وقف باید بدانند که برای ذره ذره اعمال از ما حساب خواهند کشید و در وقف نامه‌ها نیز لعنت خدا و انبیا را نثار کسی کرده که بر خلاف این وقف عمل کند و لذا مسئولیت ما و شما به عنوان متولیان وقف برای اجرای نیات بسیار خطیر و سنگین است و باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: در استان یزد هیأت امنا‌هایی در دورترین نقاط استان برای موقوفات وجود دارد، اما برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز غریب است و لذا هر کس می‌تواند وظیفه دارد به این امامزادگان و وقف خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دولت سیزدهم از حامیان وقف و از یاوران حقیقی وقف است و برای تثبیت مالکیت موقوفات نیز در سفر رئیس جمهوری به استان یزد تخصیص بسیار خوبی انجام شد که ثمرات و برکات بسیار زیادی برای وقف داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از