حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مسئول امور آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزد درزمینه سالک جزو ۴ استان اول است

یزد درزمینه سالک جزو ۴ استان اول است

مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد گفت: یزد در زمینه شیوع بیماری سالک جزو چهار استان اول کشور است.

علیرضا طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: استان یزد از لحاظ ابتلا به بیماری سالک وضعیت خوبی ندارد؛ یزد در زمینه شیوع بیماری سالک جزو چهار استان اول کشور است.

وی ادامه داد: تعداد افراد ابتلا به بیماری‌ سالک نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است البته این بیماری‌ها با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است.

مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه بیماری سالک ۵۷۲ مورد آزمایش انجام شده که از این تعداد نمونه گرفته شده، ۲۰۲ مورد مثبت شد.

طالبی با اشاره به وضعیت بیماری سل در استان یزد بیان کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۲۵۳ مورد آزمایش بیماری سل در استان انجام شد که از این تعداد آزمایش ۱۷۶ مورد مثبت بوده است.

وی افزود: هزینه این آزمایش‌ها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است؛ ولی به صورت کاملاً رایگان برای مردم انجام شد.

مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد اظهار کرد: وضعیت استان یزد در زمینه ابتلا به بیماری تب مالت نسبت به وضعیت ابتلا در سطح کشور مقدار اندکی بالاتر است. مابقی بیماری‌های واگیردار مانند سل، آنفلوانزا و کرونا متناسب به جمعیت استان در وضعیت مطلوب قرار دارد.

طالبی گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۶۷ مورد آزمایش در زمینه بیماری وبا در استان یزد انجام گرفت که از این تعداد دو مورد مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۵۵۴ مورد آزمایش در زمینه بیماری آنفلوانزا و کووید ۱۹ گرفته شد که از این تعداد یک هزار و ۵۵۳ مورد مثبت بود.

مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد افزود: آزمایش در زمینه بیماری آنفلوانزا و کووید ۱۹ در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳ هزار مورد و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۵ هزار مورد مثبت تشخیص داده شد.

وی گفت: در سال گذشته ۵۲۲ هزار نفر مراجعه مردمی برای انجام آزمایش داشته‌ایم که از این افراد یک‌میلیون و ۷۷۴ نوع آزمایش گرفته شده است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از