حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
کاندید ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری:

یزد ساکن هستم و در یزد ساکن خواهم‌ماند

یزد ساکن هستم و در یزد ساکن خواهم‌ماند

کاندید ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه یزد گفت: در صورت انتخاب‌شدن به‌عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری، علاقه‌مند هستم که همچنان یزد بمانم و با اقشار مختلف مردم یزد در ارتباط باشم.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، آیت‌الله سید محمدحسینی نسب در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه محل تولد بنده در یزد بوده است و در حال حاضر نیز در یزد ساکن هستم اظهار داشت: در صورت اعتماد مردم استان یزد و انتخاب‌شدن به‌عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری، تصمیم شخص بنده این است که همچنان در یزد ساکن بمانم و به فعالیت‌های خود در استان دارالعباده ادامه بدهم.

وی ادامه داد: تدریس و مباحثه با افراد مختلف از موضوعات موردعلاقه بنده است که دوست دارم در یزد ساکن بوده و به این فعالیت‌ها ادامه دهم.

این کاندید ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه یزد در مورد اینکه به چه علت تصمیم به حضور در صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری گرفته است نیز گفت: از حدود 30 سال قبل به واسطه فعالیت ها و سطح علمی که داشته ام پیشنهادات متعددی در زمینه قبول مسئولیت های متعدد و حتی حضور در انتخابات مختلف به بنده شده بود ولی در دوره فعلی به دلیل شرایط حاضر احساس تکلیف کردم که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حاضر شوم.

حسینی‌نسبت تأکید کرد: بزرگان و علمای بزرگی نیز از شهر قم و اقشار مختلف مردم استان دارالعباده نیز در این زمینه توصیه‌ها و درخواست‌هایی داشتند که در نهایت تصمیم به حضور گرفتم و هیچ‌گونه نگرانی بابت نتیجه ندارم؛ زیرا که به تکلیف عمل کردم و از این لحاظ یک آرامش خاصی دارم.

وی همچنین به حضور ۴۰ساله خود در میان مردم و مکان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در این مدت در جمع‌های مختلف حضور داشته و به سؤالات و ابهامات مردم جواب دادم و از این به بعد نیز به‌مانند گذشته ادامه خواهم داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه‌های علمیه تشکیل شده از درس، مباحثه و ایراد و اشکال‌گرفتن، تصریح کرد: در جمع نخبگان باید حاضر شد و نظرات و دیدگاه‌های آنها را شنید و آنچه حقیقت و واقعیت است را بدون مبالغه بیان و تبیین کرد.

وی همچنین ادامه حضور خود در جمع اصحاب رسانه یزد با بیان اینکه بنده از سال 1347 وارد حوزه علمیه شده و از محضر اساتیدی مانند آیت الله علاقه بند، آیت الله مدرسی، شهید صدوقی و دیگر اساتید بهره مند شده ام تصریح کرد: به سفارش شهید محراب آیت‌الله شهید صدوقی در سال 1352 جهت ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شده و حدود 30 سال در این حوزه درس خوانده و درس داده ام و در این مسیر از محضر علمای متعددی استفاده کرده ام که از جمله آنها جوادی آملی، حسن زاده آملی و... بوده اند.

این کاندید ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه یزد با تأکید بر اینکه در استان یزد دروس خارج را نیز از محضر علمای بزرگواری طی کرده‌ام تصریح کرد: در سال 1376 به توصیه دفتر مقام معظم رهبری به دفتر حوزه علمیه کراچی پاکستان اعزام و در این کشور به تدریس پرداختم و در آن زمان که جزو نا امن ترین دوران پاکستان بود به تدریس در حوزه های علمیه پرداختم.

آیت‌الله حسینی‌نسب با اشاره به اینکه در دوران حضور بنده در کشور پاکستان 13 نفر ایرانی ترور شدند که حتی برخی از آنها یزدی بودند اظهار داشت: با وجود مسائل متعدد در آن کشور ماندم و به واسطه اقداماتی که انجام شد تعداد طلبه های حوزه علمیه آن نقطه دو برابر شد و سطح علمی طلاب آن منطقه نیز افزایش یافت و در نهایت سال 1382 به یزد برگشتم.

وی افزود: در این دوران علاوه بر تدریس، مدیریت مدرسه علمیه خان را نیز بر عهده داشتم و تدریس دروس حوزوی نیز در تمام این سال‌ها همچنان ادامه دارد و از سوی حوزه علمیه قم چندین مجوز در زمینه تدریس درس خارج، سطوح عالی و مجوز گرفتن امتحان از طلابی که ارتقای سطح می‌خواهند و همچنین مجوز گرفتن امتحان استادی که قبلاً برای این امتحان‌ها نیاز بود طلبه‌ها و اساتید به قم بروند که بعد از اجازه‌هایی که به بنده داده شد دیگر نیازی به اعزام به قم نیست.

حسینی‌نسبت با تأکید بر اینکه بنده بیش از 45 سال است تدریس دارم اظهار داشت: مدت تقریبا 40 سال منبر رفته و همین میزان امام جماعت بوده و در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام و در کنار رزمندگان بوده ام.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از