حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات یزد هستند

۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات یزد هستند

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: اعضای خانه مطبوعات استان یزد ۱۴۶ نفر هستند که از این تعداد ۷۵ نفر به‌صورت فعال در حرفه خبرنگاری فعالیت دارند.

حسین دشتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» از عضویت ۷۵ خبرنگار یزدی در سامانه جامع رسانه‌های کشور خبر داد.

دشتی یادآور شد: از ۱۴۶ نفر عضو خانه مطبوعات ۲۵ نفر صاحب‌امتیاز، ۲۱ نفر مدیرمسئول، ۲۵ نماینده سرپرستی و ۷۵ نفر خبرنگار هستند.

وی گفت: تعداد بانوان خبرنگار ۳۲ نفر و آقایان خبرنگار نیز ۴۳ نفر هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: از ۱۴۶ نفر اعضای خانه مطبوعات یزد ۱۲۰نفر به‌عنوان عضو فعال در صندوق هنرمندان یزد ثبت شده‌اند که از این تعداد ۶۶ مرد و ۵۴ زن در صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران عضویت دارند.

دشتی افزود: ۱۹۶ رسانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۸ رسانه الکترونیکی غیر برخط، ۵۱ رسانه الکترونیکی برخط(پایگاه خبری) و ۷۷ رسانه چاپی محلی وجود دارد. از مجموع ۷۷ رسانه چاپی، ۳ روزنامه، ۱۳ هفته‌نامه، ۸ دوهفته‌نامه، ۹ ماهنامه، ۲ دوماهنامه، ۲۵ فصلنامه، ۱۷ دو فصلنامه در استان یزد فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: ما تأکید داریم که افراد بیشتری از خبرنگاران رسانه‌ها بیمه شوند تا امنیت شغلی، ایجاد شده و هم‌زمان برای تشویق، نشریه‌ها و رسانه‌ها از امتیازات بیشتری برخوردار شوند.

وی یادآور شد: طبق ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات، رسانه‌ای که خبرنگاران را بیمه نمی‌کند باید از مزایای در نظر گرفته شده محروم شود اما محرومیت مطلق نیست.

دشتی با اشاره به اینکه بهترین سرمایه ما نیروی انسانی است و در این جهت گام برمی‌داریم، بیان کرد: هم به محتوا و هم به ساختار تحریریه اهمیت می‌دهیم و آن را از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و ارزیابی مستمر نشریات، تقویت می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از