حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد:

۶ درصد یزدی‌ها در مصرف گاز پرمصرف هستند

۶ درصد یزدی‌ها در مصرف گاز پرمصرف هستند

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۶ درصد مشترکان خانگی این شرکت جزو گروه بسیار پرمصرف هستند، گفت: ۳۱ درصد مشترکان در گروه کم مصرف، ۵۲ درصد متوسط و ۱۱ درصد نیز در گروه پرمصرف قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان یزد، علیرضا بشیری با بیان اینکه مشترکان شرکت گاز استان در قالب اقلیم‌های دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: سقف میزان مصرف گاز مشترکان کم مصرف به صورت ماهانه برای هر واحد خانگی در اقلیم سه، ۴۰۰ مترمکعب و در اقلیم ۲ ، ۴۵۰ مترمکعب در نظر گرفته شده است

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد اظهار کرد: مشترکان اقلیم سه که مصرف گاز آنها ماهانه به ازای هر واحد بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب باشد مشترکان با مصرف متوسط ، ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ مترمکعب مشترکان پرمصرف و بالای یکهزار و ۱۰۰ مترمکعب بسیار پرمصرف محسوب می‌شوند که این رتبه بندی در اقلیم ۲ به ترتیب بین اعداد ۴۵۰ تا ۷۵۰،۷۵۰ تا ۱۱۵۰ و بیشتر از ۱۱۵۰ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد در نظر گرفته است.

بشیری، استفاده از استخرخانگی، بی توجهی به رعایت مقرارت ملی ساختمان و تغییر سسیتم لوله کشی غیرمجاز و استفاده از یک انشعاب برای چند واحد و کسب و کارهای خانگی را از مهمترین دلایل افزایش مصرف گاز در بین مشترکان بسیار پرمصرف بیان کرد و افزود: اگر یک مشترک با مصرف متوسط در اقلیم ۲، ۶۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، نرخ گاز بهاء ماهانه ۵۷۰ هزار ریال و در اقلیم سه، ۶۷۰ هزار ریال محاسبه می شود.

وی عنوان کرد: همچنین اگر مشترکی در اقلیم سه، یکهزار و ۱۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، قیمت گاز بهای آن چهار میلیون و ۹۷۰ هزار و در اقلیم ۲، چهار میلیون و ۲۳۰ هزار ریال در قبض صادر می شود.

بشیری افزود: در اقلیم سه اگر مشترکی ماهانه ۱۵۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، قیمت گاز بهای آن ۲۷ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال و در اقلیم ۲ ، ۲۴ میلیون و ۹۹۲ هزار ریال محاسبه می شود.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد یادآور شد: بر اساس آخرین آمار مجموعا ۸۳ درصد مشترکان بخش خانگی شرکت گاز استان در زمره مشترکان کم مصرف و متوسط هستند و مبلغ گاز بهای ماهانه آنها زیر یک میلیون ریال بوده است.

وی تعداد مشترکان شرکت گاز استان را ۵۳۵ هزار و ۶۴۵ مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۴۸۴ هزار و ۶۴۸ مشترکان بخش خانگی هستند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۶ درصد مشترکان خانگی این شرکت جزو گروه بسیار پرمصرف هستند، گفت: ۳۱ درصد مشترکان در گروه کم مصرف، ۵۲ درصد متوسط و ۱۱ درصد نیز در گروه پرمصرف قرار دارند.

بشیری گفت: روستاها و شهرهای بهاباد، خضرآباد، نیر، تفت، ندوشن در اقلیم ۲ و شهرها و روستاهای یزد، میبد، اردکان، هرات، مروست، مهردشت، ابرکوه، مهریز، اشکذر، زارچ و بافق هم در اقلیم سه قرار دارند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد عنوان کرد: وفق مصوبات ابلاغی، پس از شناسایی مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف در استان ابتدا به آنها اخطار و اگر مصرف خود را کاهش ندهند، گاز آنها قطع می شود.

وی ضمن قدردانی از مشترکان کم مصرف گفت: از شهروندان استان می خواهیم که خادمان خودشان در شرکت گاز استان را با صرفه جویی یاری کنند تا تمامی هموطنان به خصوص در نقاط سردسیر و سخت گذر بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از