حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فرماندار شهرستان زارچ:

3 شهید گمنام در شهرستان زارچ مدفون هستند

3 شهید گمنام در شهرستان زارچ مدفون هستند

فرماندار شهرستان زارچ گفت: در شهرستان زارچ سه شهید گمنام در سال‌های گذشته تدفین شده‌اند که از این تعداد دو شهید در شهر زارچ و یک شهید در بخش اله آباد این شهرستان به خاک سپرده شده‌اند.

مرتضی زیبائیان در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» و پیگیری این پایگاه خبری مبنی بر نبود نامی از تعداد شهدای مدفون در شهرستان زارچ در میان شهرستان‌های استان گفت: در شهرستان زارچ سه شهید گمنام در سال‌های گذشته تدفین شده‌اند که احتمالا این تعداد در آمار شهدای گمنام شهرستان‌های یزد گنجانده شده است که در این رابطه باید از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جویا شد و لازم است در این زمینه آمار شهدای گمنام مدفون در شهرستان زارچ از آمار شهدای دیگر شهرستان‌ها تفکیک شود.

فرماندار شهرستان زارچ ادامه داد: از سه شهید گمنام مدفون در شهرستان زارچ، یک شهید در مقبره سرچشمه زارچ و یک شهید در باغ رضوان زارچ و شهید گمنام دیگری نیز در سال گذشته در ایام شهادت فاطمه زهرا(س) به این شهرستان وارد شد که در بخش آله‌آباد در روستای اله‌آباد به خاک سپرده شد که مراسم تشییع باشکوهی نیز از سوی مردم شهید پرور زارچ برای این شهید والامقام برگزار شد.

وی افزود: اولین مرقد شهید خوشنام که در استان یزد در یک سال گذشته ساخته شده است مربوط به شهید گمنام روستای اله آباد است که به همت خیران منطقه و مشارکت مردمی و شورای اسلامی و دهیاری روستا این امر انجام گرفت و این محل برای استفاده عموم و زیارت مردم شهید پرور زارچ آماده شد.

زیبائیان ادامه داد: بهسازی و بازسازی مقبره شهدای زارچ از سال گذشته با اعتباری که برای این منظور در نظر گرفته شد در دست انجام قرار گرفت و امسال نیز با اعتباری که تخصیص یافته ساماندهی مقبره شهدا در این شهرستان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از