حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
7 زندانی غیرعمد یزدی آزاد شدند
به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع):

7 زندانی غیرعمد یزدی آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد 7 زندانی غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) گفت: به همین مناسبت تعداد 7 زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده مبلغ 42 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 40 میلیارد و 400 میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 7 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید .

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد 4 مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد 2 محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد 1 محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

عظیمی در ادامه افزود: مردم استان یزد در تمام فصول سال و در مناسبت‌های مختلف مبالغ موردنظر خود را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص می‌دهند و کمک‌های خود را تنها مربوط به یک ماه نمی‌گذارند و همواره بزرگ‌ترین حامی این ستاد مردمی بوده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از اقدام زیبای اهالی دوشنبه‌های رهایی گفت: به همت یکی از خیرین عضو گروه دوشنبه‌های رهایی که تمایلی به فاش‌شدن نام و تصویرش نداشت و در نوبت‌های قبل نیز مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا کرده بود، مبلغ  345 میلیون تومان را به ستاد دیه استان یزد اهدا گردید و ما مجددآ شاهد این موضوع بودیم که در کنار یک اقدام فرهنگی و بازدید از بناهای قدیمی این استان زمینه آزادی چند زندانی غیر عمد فراهم میشود که این پویش به هفته 55 خود رسیده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تنها مرجع رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ستاد دیه است و نیکوکاران می‌توانند جهت مشارکت در این امر خیر همه‌روزه به مراجعه این ستاد مردمی ضمن بررسی پرونده مددجویان مشمول کمک این ستاد مبالغ خود را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند.

وی یادآور شد: شماره‌تلفن 36298200 روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از