حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل زندان‌های استان یزد:

820 نفر از خانواده‌های مددجویان تحت حمایت هستند

820 نفر از خانواده‌های مددجویان تحت حمایت هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد گفت: 820 نفر از خانواده‌های مددجویان تحت پوشش 6 انجمن حمایت از خانواد‌ه زندانیان در استان یزد قرار دارند.

رضا مقبلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به نام‌گذاری پنجم خردادماه با عنوان روز «نسیم مهر» و روز ملی حمایت از خانواده‌ زندانیان گفت: طبیعی است وقتی فرد گرفتار زندان می‌شود نباید خانواده او آسیب ببیند در این راستا اقداماتی انجام شده است و به محض اینکه فرد وارد زندان می‌شود چنانچه متأهل و دارای عائله باشد توسط مددکاران زندان شناسایی می‌شوند و به مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و جمعی از خانواده‌ها هم به انجمن حمایت از خانواده زندانیان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان یزد 6 انجمن حمایت از خانواده زندانیان فعالیت دارند که این انجمن‌ها در مرکز استان و همچنین در شهرستان‌های اردکان، میبد، بافق، ابرکوه و خاتم فعالیت می‌کنند و خانواده‌های مددجویان به این مراکز معرفی می‌شوند که به صورت هیأت امنایی و با هیأت مدیره‌ای شامل مدیران انجمن، دادستان شهرستان، فرماندار شهرستان، رئیس زندان و سه نفر از معتمدان و خیران هر شهرستان اداره می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از زندانیان خدمات متنوعی از جمله آموزشی، فرهنگی، حمایتی و... به خانواده‌های مددجویان ارائه می‌دهند، ادامه داد: 820 نفر از خانواده‌های مددجویان تحت پوشش 6 انجمن حمایت از خانواد‌ه زندانیان در استان یزد قرار دارند و چنانچه خانواده زندانی در سایر نقاط کشور ساکن باشد بلافاصله به انجمن‌های حمایت از خانواده همان استان و شهرستان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 241 انجمن فعال حمایت از خانواده زندانیان وجود دارند، تصریح کرد: هم اکنون 700 نفر از زندانیان استان یزد در کارخانه‌ها و صنایع استان مشغول به کار هستند که فقط در سال گذشته 23 میلیارد تومان حقوق دریافت کردند که عیناً به خانواده زندانیان پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از