حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول بسیج جامعه زنان یزد مطرح کرد:

بسیج جامعه زنان پای ثابت خدمات‌رسانی در کشور

بسیج جامعه زنان پای ثابت خدمات‌رسانی در کشور

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد گفت: سیج جامعه زنان امروز همگام با سایر اقشار بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، سلامت و... بنا به ضرورت نقش‌آفرینی می‌کند

سپیده رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: بسیج جامعه زنان اولین و گستره‌ترین تشکل بانوان در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بانوان به لحاظ شاکله جمعیتی، نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما به لحاظ اثرگذاری، بر تمام جامعه تأثیر دارند، ادامه داد: حیطه فعالیت بسیج جامعه زنان گسترده بوده و در تمام عرصه‌های که در حوزه دفاع از کشور در زمینه‌ای مختلف گنجانده می‌شود، فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد بیان کرد: بسیج جامعه زنان در اوایل انقلاب و در سال‌های دفاع مقدس بیشتر نقش پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل را ایفا می‌کرد؛ اما امروز بنا به فراخور زمان در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان امروز پا به پای سایر اقشار بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، سلامت و... بنا به ضرورت نقش‌آفرینی می‌کند، ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، بسیج جامعه زنان تمام قوای خود را برای مبارزه با این ویروس منحوس به میدان آورد و بنا به تخصص بانوان بسیجی، خدمت‌رسانی بسیج جامعه زنان در دوران شیوع کرونا در بخش‌های مختلفی صورت گرفت.

رضایی گفت: امروز هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد، بسیج جامعه زنان پای ثابت خدمات‌رسانی در آن حوزه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سند اعتلای بسیج در استان یزد و هم‌زمان با سراسر کشور در حال اجرا است، اظهار کرد: هدف این سند ایفای نقش بسیج در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی، تمدن‌سازی اسلامی است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد با بیاان اینکه سند اعتلای بسیج بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است، ادامه داد: سند اعتلای بسیج با دو حرکت درون بسیج و بیرون بسیج و با چهار راهبرد پیش‌روندگی بسیج، پیش‌برندگی بسیج، گسترش و تعمیم گفتمان مردمی و تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی توسط ۱۱ قرارگاه در سطح استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان همواره برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف در سطح استان اجرا کرده است، عنوان کرد: بسیج جامعه زنان با همکاری و همراهی قرارگاه‌های یادشده در راستای تحقق اهداف سند اعتلای بسیج تلاش می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه در تحقق راهبرد‌های سند اعتلای بسیج بانوان نقش دارند، گفت: بسیج جامعه زنان در موضوعات تعلیم و تربیت، تربیت نسل تمدن‌ساز، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، فرزندآوری، ازدواج، ارائه الگو‌های موفق و... ورود کرده و به خدمات‌رسانی می‌پردازد.

دوره‌های آموزشی تربیت مدرسان حوزه زن و خانواده، برگزاری وبینار‌هایی با موضوعات نقش زنان در عرصه‌های مختلف، برگزاری آموزش سواد رسانه، برگزاری دوره توانمندسازی ویژه فرماندهان حوزه و فرماندهان پایگاه‌ها، برگزاری دوره آموزش مادر و کودک در طرح ترنم بهشتی، برگزاری نمایشگاه پرده‌خوانی و معرفی زنان الگوی سوم، برگزاری دوره آموزش خانواده مقاوم و آموزش اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه‌های شاخصی است که بسیج جامعه زنان طی سال دنبال می‌کند.

رضایی ادامه داد: هیأت‌اندیشه‌ورز، حمایت از مشاغل خرد خانگی با ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و دائمی، اجرای طرح فدک به منظور توانمندسازی بانوان کارآفرین، توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه جهیزیه برای نوعرؤسان کم‌برخوردار، برپایی همایش‌ها و دوره‌های آموزشی به‌منظور پیاده‌سازی الگوی سوم و احیای هویت زن مسلمان ایرانی و... ازجمله گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که درسطح استان صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول ترویج ازدواج بهنگام و فرزند‌آوری، توانمندسازی بانوان در راستای ایجاد اشتغال برای آن‌ها، واسطه‌گری ازدواج، برپایی جشن ازدواج و تهیه جهیزیه از اقدامات بسیج جامعه زنان ذیل قرارگاه‌های زن و خانواده و فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از