حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر دبستان دولتی پاسداران یزد:

آبفا آب مدرسه پاسداران یزد را قطع کرد

آبفا آب مدرسه پاسداران یزد را قطع کرد

مدیر دبستان دولتی پاسداران یزد گفت: در آستانه‌ آغاز سال تحصیلی جدید مأموران آب و فاضلاب استان یزد به دلیل بدهی، آب مدرسه پاسداران را قطع کرد.

عماد زارع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به قطع آب دبستان پسرانه دولتی پاسداران یزد توسط مأموران شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه حوالی ساعت ۱۳ دو مأمور شرکت آب و فاضلاب با حضور در مدرسه اعلام کردند که به دلیل بدهی قصد قطع آب مدرسه را دارند و ما در مقابل گفتیم که آین آب متعلق به دانش‌آموزان است با این حال ۲۰ دقیقه بیش‌تر طول نکشید که آب را از طریق لوله اصلی که جلوی مدرسه قرار داشت قطع کردند.

وی ادامه داد: قطع آب مدرسه به نظر برخلاف دستور شخص استاندار است چرا که در سال ۱۴۰۰ نیز آب و فاضلاب اقدام به قطع انشعاب آب این مدرسه کرد و آن زمان استاندار یزد دستور مستقیم دادند که به هیچ‌وجه کسی حق ندارد آب یک مدرسه را قطع کند و حتی اگر بدهی دارند سعی شود که با کمک آموزش و پرورش بدهی پرداخت شود اما نباید‌ به هیچ عنوان آب مدرسه را قطع کرد که متأسفانه باز هم امسال این اتفاق افتاد.

مدیر دبستان دولتی پاسداران یزد با بیان اینکه بدهی‌ این مدرسه دولتی به آب و فاضلاب بیش از ۵۰ میلیون تومان است، ادامه داد: این بدهی مربوط به چندین سال گذشته و از دهه ۹۰ به بعد است و در سال ۱۴۰۰ نیز که آب مدرسه را قطع کردند با پیگیری‌های که انجام شد آموزش و پرورش مبلغ تقریباً ۱۰ میلیون‌ را به این مدرسه بابت بدهی آب کمک کرد اما به نظر توسط مدیران میانی آموزش و پرورش یزد در جای دیگری هزینه شد و به مدرسه ما نرسید و مبلغ کنونی بدهی آب بر اثر انباشت بدهی‌های چندین سال گذشته طی دوره‌های مدیریت چند مدیر این مدرسه است.

وی افزود: یکی از مسئولان آب و فاضلاب یزد گفته بود که چندین مرتبه به مدرسه مراجعه و از کادر مدرسه خواسته شده که بدهی آب را به صورت قسطی بپردازند که در واقع این گفته اصلا صحت ندارد و در این چند سال هیچ فردی از این شرکت بابت این موضوع به مدرسه مراجعه نداشته است و قبض آب را نیز هر بار از در مدرسه به داخل انداخته‌اند و یا تحویل خدمتگزار مدرسه داده‌اند و هیچ موقع بابت پرداخت قسطی بدهی مذاکره‌ای نداشتند و حتی در رابطه با اخطار قطعی آب و یا تعیین مهلتی برای پرداخت بدهی مدرسه صحبتی نبوده است.

زارع گفت: بقیه مدارس نیز به نظر همین مشکل بدهی به شرکت آبفا را دارند، به گفته خدمتگزار مدرسه روز گذشته که مأموران شرکت آبفا برای قطع کردن آب مدرسه آمده بودند، مأموران اعلام کردند که آب سه مدرسه دیگر را نیز قطع کردیم و این مدرسه چهارمی است که این اقدام انجام می‌شود و چند مدرسه دیگر نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ما در حال آماده‌سازی و انجام عملیات عمرانی در مدرسه برای شروع آغاز سال تحصیلی بودیم که با قطعی آب مواجه شدیم، گفت: این موضوع را به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش را رساندیم که آن‌ها نیز اعلام کردند که حق نداشتند آب را قطع کنند و این موضوع پیگیری می‌شود.

زارع اضافه کرد: هنوز اقدامی برای وصل شدن آب مدرسه انجام نشده است و گفته شده تماسی تلفنی با آب و فاضلاب از سوی اداره آموزش و پرورش گرفته شده و صحبت‌هایی رد و بدل شده و قرار بوده آب را وصل کنند و شنبه نیز مبلغی بابت بدهی توسط مدرسه به آب و فاضلاب پرداخت شود اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای آب مدرسه صورت نگرفته، ضمن اینکه دو سرایدار مدرسه که پیرمرد و پیرزن هستند اکنون این روزها به دلیل قطعی آب سرگردان شده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش و‌پرورش بابت بدهی مدرسه هیچ کمکی به مدارس نمی‌کند و باید موضوع بسیار خاص و حادی باشد مانند ماجرای سال ۱۴۰۰ که بابت بدهی ۱۹ میلیونی مدرسه به آبفا، مبلغ ۱۰ میلیون کمک شد که آن هم چیزی به مدرسه نرسید البته طبق قانون برای هر دانش‌آموز یک سرانه‌ای مشخص شده اما آموزش و‌ پرورش بودجه لازم را برای پرداخت این سرانه به همه مدارس ندارد.

مدیر دبستان دولتی پاسداران یزد در پاسخ به این سئوال که مدارس چگونه بدهی به آبفا را می‌پردازند، گفت: کمک‌های خیریه به مدارس یزد وجود دارد که برای مخارج مدرسه، مصارف عمرانی، مباحث آموزشی و برگزاری مراسم‌های مختلف و... برای دانش‌آموزان هزینه می‌شود و این مبلغ ۵۰ میلیونی که آبفا از مدرسه طلب دارد هزینه مدیریت چند سال یک مدرسه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از