حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل اداره استاندارد یزد:

آرامش جامعه حاصل همکاری استاندارد و نیروی‌انتظامی است

آرامش جامعه حاصل همکاری استاندارد و نیروی‌انتظامی است

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: وجود ایمنی و آرامش درجامعه، ماحصل همکاری‌ها واقدامات مشترک اداره استاندارد و نیروی انتظامی است.

 به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد یزد؛ مدیرکل استاندارد استان یزد به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی و فرارسیدن هفته استاندارد به دیدارفرماندهان انتظامی یزد رفت.

در این دیدار حمید مطهری اظهار کرد: نزدیکی هفته‌ی استاندارد و هفته‌ی مقدس نیروی انتظامی به هم، اتفاق مبارکی است که با افزایش تعاملات طرفین، همکاران ما می‌توانند در کنار مردم و تکیه‌گاه آن‌ها باشند.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: «قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد» در مهرماه سال ۱۳۹۶ توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد، که در این قانون طبق ماده ۶ برای مجموعه‌ی استاندارد کشور چهار وظیفه اصلی استانداردسازی، اندازه‌شناسی، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن اینکه بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده‌دار وظایف فرعی دیگری نیزهستند.

این مسئول افزود: طبق ماده ۴۸ این قانون، ماموران نیروی انتظامی در کلیه مراحل اجرای قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد مکلف به همکاری با بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران خواهند بود که خوشبختانه در استان یزد ورود ماموران پلیس امنیت نیروی انتظامی به مقوله‌های تولید قطعات یدکی تقلبی خودرو، جعل علامت استاندارد و قاچاق سوخت، گواه زمینه‌های خوب همکاری‌های مشترک است.

فرمانده انتظامی استان یزد نیزدر این دیدار گفت: وجود استاندارد باعث جلوگیری از نفوذ برخی از سودجویان در مقوله‌هایی نظیرقطعات تقلبی خودرو، روغن موتور، قاچاق موادسوختی، خودرو‌های خارجی و غیره شده و در نهایت سبب افزایش‌ امید به زندگی مردم می‌شود.

سردارعباسعلی بهدانی فرد افزود: دقت در شرح وظایف این دو نهاد دولتی، امنیتی، نظامی و نظارتی باعث می‌شود که فصول مشترک کاری زیادی برای طرفین نمایان شود، ضمن اینکه هرچقدرارائه خدمات و تولید توسط واحد‌های ذیربط به مردم بیشتر می‌شود سطح همکاری‌های مشترک نیز باید بیشتر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از