حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل زندان‌های یزد اعلام کرد:

آزادی ۶۸ زندانی جرائم غیرعمد یزدی در سال‌جاری

آزادی ۶۸ زندانی جرائم غیرعمد یزدی در سال‌جاری

مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی ۶۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد در ۵ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، رضا مقبلی ضمن تقدیر ویژه از اهالی حسینیه ایران به دلیل مشارکت بسیار خوب در ایام ماه محرم و صفر، از آزادی تعداد ۶۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تأمین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به‌حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۵۵ مددجو مرد بودند.

مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیأت‌امنای ستاد دیه استان یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴۴ مددجو مربوط به محکومان مالی، تعداد ۱۶ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۶ مددجو مربوط به نفقه، تعداد یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای پویش‌های ستاد دیه استان در ایام ماه محرم و صفر گفت: از این تعداد زندانی آزاد شده تعداد ۱۰ مددجو در ایام ماه محرم با اجرای پویش هر هیأت آزادی یک زندانی آزاد شده و با اجرای پویش قدم قدم تا آزادی از ابتدای ماه صفر تا کنون تعداد هفت مددجو از زندان آزاد شدند.

نایب‌رئیس هیأت‌امنای ستاد دیه استان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق اخبار ستاد و همین‌طور تبلیغ پویش‌ها و برنامه‌های این ستاد مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: به کوشش روابط‌عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد و با همکاری بسیار مناسب رسانه‌ها موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در یزد تبدیل به یک فرهنگ گردیده است و نیکوکاران در ایام مختلف سال به مناسبت‌های مختلف اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌کنند که می‌توان برای نمونه به آزادی سه مادر زندانی یزدی با کمک چند نفر از جاماندگان سفر اربعین اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در پایان گفت: پویش قدم قدم تا آزادی تا پایان ماه صفر در استان یزد ادامه خواهد داشت و نیکوکاران و هیأت‌ها می‌توانند با حضور در ستاد دیه استان یزد نذورات خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد به این ستاد مردمی اهدا کنند.

وی یادآور شد: شماره‌تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط‌عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سؤالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از