حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
هم‌زمان با سراسر کشور انجام شد؛

آغاز سال تحصیلی با حضور ۳۱۵هزار دانش‌آموز یزدی

آغاز سال تحصیلی با حضور ۳۱۵هزار دانش‌آموز یزدی

۳۱۵ هزار و ۸۲۲ دانش‌آموز یزدی همزمان با دیگر سراسر کشور برای آغاز سال تحصیلی جدیدی راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش استان یزد؛ از مجموع دانش‌آموزان استان یزد ۱۶۱ هزار و ۶۹ نفر (۵۱ درصد) پسر و ۱۵۴ هزار و ۷۵۳ نفر (۴۹ درصد) دختر هستند و همچنین ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان روستایی و بقیه در مناطق شهری سکونت دارند که در ۱۲ هزار و ۸۴۰ کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۱۹۳ داحد آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.

۲۴۶ هزار و ۹۴۰ دانش‌آموز استان در مدارس دولتی و ۶۸ هزار و ۸۸۲ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند و مجموعا 8 هزار و ۹۳۹ مدرسه دولتی و 3 هزار و ۹۰۱ مدرسه غیردولتی برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا شده است و ۱۶ هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان یزد را عهده‌دار هستند .

افزایش پنج درصدی جمعیت دانش آموزی استان یزد

از مجموع دانش‌آموزان استان یزد ۲۲ هزار و ۵۷۶ نفر در مقطع پیش دبستانی ، ۱۷۰ هزار و ۹۰۵ نفر در مقطع ابتدایی ، ۶۷ هزار و ۴۱۵ در مقطع متوسطه اول و ۵۴ هزار و ۹۲۶ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل شده اند و آمار کل دانش‌آموز یزد بدون احتساب دانش‌آموزان پیش دبستانی و بزرگسالان ۲۸۷ هزار و ۹۸۲ نفر است.

در مجموع ۱۷ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید به تعداد دانش‌آموزان استان یزد اضافه شده که نسبت به سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته است.

نواختن شدن زنگ مهر و مقاومت و طنین بانک توحید از جمله برنامه های بازگشایی مدارس است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از