حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل ورزش و جوانان یزد خبر داد:

اختصاص ۳ همت برای تکمیل ورزشگاه بزرگ یزد

اختصاص ۳ همت برای تکمیل ورزشگاه بزرگ یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برای تکمیل پروژه ورزشگاه بزرگ یزد چیزی بالغ بر سه هزار میلیارد نیاز است و مقرر شده از محل فروش املاک مازاد این اداره کل این بودجه به آن تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا، زهیر حاجی‌حسینی امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد، گفت: مجموعه ورزش و جوانان با قشری سروکار دارد که آنها تحت تاثیر هزاران مشکل، آسیب و دغدغه هستند که ما تنها دستگاهی هستیم که نقطه اشتراکی با نام مقوله ورزش با آنها داریم.

وی ادامه داد: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان آنقدر درگیر مسائل خرد و اجرایی هست که فرصت برنامه‌های بلند مدت و علمی را در حوزه ورزش و جوانان از آنها گرفته شده است و مجموعا با ۲۰۰ نیرو‌ با حجم پروژه‌های زیادی روبرو است به گونه‌ای که حداقل در هر روستا چند پروژه ورزشی وجود دارد.

حاجی‌حسینی با اشاره به وجود بیش از ۶۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان یزد گفت: مطابق سیاست دولت اولویت اصلی و اساسی در این حوزه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان است و به دنبال ایجاد و احداث زیرساخت‌های جدید در استان نیستیم.

وی عنوان کرد: بهسازی اماکن ورزشی یکی دیگر از راهبردهای مجموعه ورزش و‌جوانان استان است که نمونه آن بهسازی مجموعه ورزشی شهید نصیری است که تنها ورزشگاه استان با قابلیت برگزاری مسابقات است و دچار مشکلات متعددی از نظر نور پردازی، چمن و ... است.

حاجی‌حسینی ادامه داد: از مجموع ۳۰ میلیارد تومان بودجه ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده سهمیه استان، ۱۷ میلیارد تومان آن در اختیار ورزش و جوانان قرار گرفت که با رایزنی‌هانی انجام شده این مبلغ به بهسازی ورزشگاه شهید نصیری تخصیص یافت، همچنین با انعقاد تفاهمنامه‌ای مقرر شد باشگاه ورزشی چادرملو در قبال استفاده از این مجموعه ورزشی در بهبود وضعیت این ورزشگاه اقداماتی را انجام دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: برای اتمام مجموعه ورزشی پاکنژاد یزد نیز مبلغی از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به ناتمام بودن پیست دوچرخه‌سواری یزد پس از چندین سال گفت: برای تکمیل پروژه ورزشی ورزشگاه بزرگ یزد چیزی بالغ بر سه هزار میلیارد نیاز است و مقرر شده از محل فروش املاک مازاد اداره کل ورزش و جوانان که چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است بودجه به آن تخصیص یابد که فرایند اجرایی آن در حال طی شدن است.

حاجی‌حسینی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان گفت: استان یزد در سال گذشته در زمینه ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور رتبه اول را کسب کرد، همچنین در شاخص‌هایی چون پرداخت تسهیلات ازدواج، هفته ازدواج، هفته جوان و ... نیز استان یزد جایگاه اول را در کشور دارد ضمن آن که امسال یزد تنها استانی بود که جشن‌های ازدواج اسمانی در همه شهرستان‌ها برگزار کرد.

وی فعال کردن تشکل‌ها و افزایش مشارکت اجتماعی را ماموریت معاون جوانان عنوان کرد و افزود: راهبرد اصلی در این حوزه توسعه کمی کیف مجموعه‌های مردم نهاد است چرا که به واسطه ویروس کرونا عمده این تشکل‌ها رو‌به‌افول رفت و برنامه ما این است که آنها را فعال کنیم و به مدار برگردانیم.

حاجی‌حسینی با بیان اینکه حوزه ورزش و‌جوانان در شهرستان‌های استان عمدتا مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد، افزود: راهبرد اصلی ورزش و‌جوانان این است که عدالت را ا در حوزه زیرساخت و رویدادهای ورزشی در استان برقرار کند.

وی یادآور شد: ارزیابی هیأهای ورزشی در دستور کار قرار دارد و اطلاع رسانی، حضور و فعالیت در شهرستان‌ها و ارتباط‌گیری با ورزشکاران و ... در زمینه عملکرد هیأت‌های ورزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از