حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یزد:

اختلالی در دستگاه‌های احراز هویت یزد وجود ندارد

اختلالی در دستگاه‌های احراز هویت یزد وجود ندارد

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: دستگاه‌های احراز هویت صندوق‌های رأی یزد بدون هیچ اختلالی از همان دقایق اولیه رأی‌گیری آماده احراز هویت رأی‌دهندگان یزدی بودند.

مرتضی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در یزد به‌مانند دور اول به‌صورت نیمه مکانیزه برگزار می‌شود گفت: بر اساس قانون انتخابات باید هویت افرادی که‌رای خود را به صندوق می‌اندازند احراز شود که این وظیفه با دستگاه‌های احراز هویت که از طریق زیرساخت‌های مخابراتی به سازمان ثبت‌احوال متصل است انجام می‌شود. اصالت مدارک و تشخیص اینکه فرد رأی تکراری نداده باشند را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های احراز هویت وظیفه تشخصی هویت فرد و همچنین اینکه رأی تکراری نداده باشد را بر عهده دارند، گفت: باتوجه‌به اینکه ثبت کد ملی در دستگاه احراز هویت الزامی است به همین دلیل افرادی که با شناسنامه قدیم جهت اخذ رأی مراجعه می‌کنند حتماً کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات یزد با تأکید بر اینکه بر اساس قانون تنها افرادی مجاز به شرکت در انتخابات هستند که ۱۸ سال تمام را داشته باشند، افزود: در این انتخابات متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به بعد می توانند در انتخابات شرکت کنند.

صابری افزود: خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود رأس ساعت ۸ صبح اولین احراز هویت ها از صندوق های رای استان یزد انجام و بدون هیچ مشکلی فراِند رای گیری اغاز شد که امیدواریم این روند تا پایان ادامه داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از