حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان یزد مطرح کرد؛

استجابت دعا پاداش زیارت امام رضا (ع)

استجابت دعا پاداش زیارت امام رضا (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا (ع) گفت: ثواب زیارت امام رضا (ع) موجبات استجابت دعا را فراهم می‌آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در رابطه با فضیلت زیارت اظهار کرد: اینکه آدمی خود را به زحمت انداخته و به زیارت قبور ائمه اطهار (ع) برود، ارزش بالایی دارد.

وی افزود: حضرت امام رضا (ع) خود فرموده‌اند که اگر کسی به زیارت ایشان برود، دعایش مستجاب خواهد شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) در رابطه با اهمیت زیارت امام رضا (ع) تصریح کرد: بنا به فرموده امام موسی کاظم (ع) در قیامت نوح (ع)، ابراهیم (ع)، موسی (ع) و عیسی (ع) به‌عنوان چهار نفر از امت‌های اولین و حضرت محمد (ص)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به‌عنوان چهار نفر از امت‌های آخرین بر عرش الهی حضور می‌یابند؛ بعد از توسعه عرش الهی کسانی که قبور ائمه (ع) را زیارت کرده‌اند، در کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ همانا در بین آنان زائران قبر فرزندم امام رضا (ع) از جایگاه بالاتر و بهتری برخوردار هستند.

وی گفت: بر اساس احادیث و روایات، زیارت امام رضا (ع) برابر با ثواب هزار حج است که اگر این زیارت با معرفت نسبت به آن حضرت باشد، برابر با ثواب یک میلیون حج است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: در کتاب اثبات الهداة از امام صادق (ع) نقل شده است که کسی که امام رضا (ع) را با شناخت حق وی زيارت کند، امام صادق (ع) در روز قیامت از وی دستگیری کرده و وارد بهشت می‌سازد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از