حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران مطرح کرد:

اسلام و مردم دو رکن اصلی انقلاب اسلامی

اسلام و مردم دو رکن اصلی انقلاب اسلامی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: مهم‌ترین عنصر الگوی پیشرفت ایرانی‌اسلامی، حضور مردم است.

به گزارش یزد رسا، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی برگزار شد اظهار کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی لازم است به‌سوی نظام انقلابی حرکت کنیم؛ چراکه نظام انقلابی به اصول و ارزش‌های اساسی تغییرناپذیر پایبند است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه محتوای نظام جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی باید هماهنگ باشد ادامه داد: اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی به نظامی ساکن و متحجر تبدیل نشده و به افول کشیده نشود، باید دو خصوصیت «پایبندی جدی به اصول و ارزش‌های تغییرناپذیر و کوتاه‌نیامدن بر سر اصول» و «گام برداشتن در مسیر تحقق عدل و قسط» در آن بدرخشد.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گوییم ارزش‌های اساسی را کنار نگذاریم در حقیقت این ارزش‌های اساسی همان‌هایی است که در اصل دوم قانون اساسی آمده است.

نقدی ادامه داد: سازشگر ناپذیری با طاغوت، نفی سلطه کفر و تحقق عدالت از مهم‌ترین اصولی است که به‌هیچ‌وجه نباید از آن‌ها دست کشید.

وی افزود: در چارچوب این ارزش‌ها باید انقلابی بود؛ بدین معنا که هر روز از جهت شکل‌ها و شیوه‌های عملکرد تازه شویم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: لازمه نظام انقلابی حضور همه‌جانبه مردم است؛ اگر محدود به افراد عضو دولت شود، این موضوع نمی‌تواند منجر به‌تازگی و خلاقیت انقلاب شود؛ چرا که این افراد سلیقه و خصوصیاتی دارند که با مانایی و تداوم آن‌ها تحجر اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: برای نو شدن، لازم است همه آحاد مردم در برقراری و استمرار این نظام مداخله روزانه داشته باشند و در شکل‌دهی به این نظام ایفای نقش کنند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران ادامه داد: در نظام انقلابی همه مردم عضو کابینه و دولت هستند؛ در حقیقت در نظام جمهوری اسلامی کابینه 90 میلیونی داریم و همه مردم لحظه‌به‌لحظه تأثیر گذارند؛ مثل غرب نیست که تنها در هنگام رأی‌دادن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر الگوی ایرانی‌اسلامی پیشرفت، حضور مردم است، اظهار کرد: امام (ره) در صدر وصیت‌نامه خود دو رکن برای انقلاب قائل هستند؛ رکن اول اسلام و رکن دوم اجتماع همه مردم بر این مقصد؛ نظام انقلابی یعنی همین دو رکن؛ چراکه هرگاه این مهم تحقق‌یافته است، بزرگ‌ترین مشکلات کشور حل شده است.

نقدی با بیان اینکه عناصری از سپاه و ارتش که جزو بدنه مردم و همچنین در برخی موارد خود عامه مردم بودند که به جنگ دشمن رفتند، افزود: تمسک به اسلام و حضور مردم نیز باعث شد تا در جنگ هشت سال دفاع مقدس بتوانیم بر دشمن فائق بیاییم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: حضور مردم نه‌تنها در عرصه نظامی و اجتماعی بلکه در تمام عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و... برای دستیابی به موفقیت لازم است.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق حضور مردم، ساده‌زیستی و پاک‌دستی دولت و همچنین صادق‌بودن آنها با مردم است، ادامه داد: اگر امام علی (ع) می‌فرمایند خدا واجب کرده است که ائمه و پیشوایان عادل مانند مردم ساده زندگی کنند، جنبه‌های دنیوی و اخروی دارد؛ یکی از لوازم انقلابی بودن و اینکه مردم را پای‌کار نگه داریم همین مسئله است که مدیران پاک‌دست و ساده‌زیست داشته باشیم.

نقدی افزود: لازم است مردم برای عملکرد درست، علم و آگاهی نسبت به مسائل مختلف کشور داشته باشند؛ صادق‌بودن با مردم برای نظام انقلابی لازم است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران تأکید کرد: اگر بخواهید رمز پیروزی و دستاوردهای موفقی که نهاد انقلابی سپاه حاصل کرد را بدانید؛ رمز این بود که سپاه قدر مردم را شناخته و آنها را در عرصه‌های مختلف مشارکت داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از