حالت تاریک
پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403
مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد عنوان کرد:

اعزام 10 تیم امدادی به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان

اعزام 10 تیم امدادی به مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۴۰ نیرو امدادی در قالب ۱۰ تیم همراه با تجهیزات مورد نیاز به مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد، محمد عشقی گفت: ۴۰ نیرو امدادی در قالب ۱۰ تیم همراه با تجهیزات موردنیاز به مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

وی افزود: در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی در جنوب کشور و با اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر اینکه یزد به‌عنوان استان عمل‌کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان انتخاب شده، نیروهای عملیاتی آموزش‌دیده این استان به این مناطق اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان اینکه سایر تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر استان در حالت آماده‌باش قرار دارند، ادامه داد: نیروهای این جمعیت از شهرستان‌های اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و ۱۴ دستگاه موتورپمپ، موتوربرق و کف کش با ۹ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و دو دستگاه کامیون به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

عشقی گفت: شهر ۶ هزارنفری کنارک تحت‌تأثیر سیلاب قرار گرفت که نیروهای عمل‌کننده و امدادی هلال‌احمر استان یزد به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر اقلام امدادی و زیستی را به سیل‌زدگان می‌رسانند.

وی با قدردانی از همراهی قابل‌توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش مؤثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده نیز قدردانی کرد.

شایان‌ذکر است؛ بارش‌های در چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان موجب آب‌رفتگی برخی معابر شده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از