حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
هم‌زمان با سفر وزیر ارتباطات انجام می‌شود؛

افتتاح ۲۹۹ پروژه ارتباطی در یزد

افتتاح ۲۹۹ پروژه ارتباطی در یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور افتتاح پروژه پوشش کامل فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا وارد یزد شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‍‌عمومی فناوری و اطلاعات یزد، عیسی زارع‌پور، شامگاه دوشنبه در بدو ورود به استان مورد استقبال مهران فاطمی استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا که به طور کامل این سه شهر را تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌دهد، از اهداف سفر وی به استان یزد است.

این پروژه توسط اپراتور پیشگامان و با بیش از ۱,۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی اجرا شده تا دسترسی بیش از ۵۳ هزار خانوار به سرعت‌های چند صد مگابیتی اینترنت فراهم شود.

وزیر ارتباطات همچنین ۲۹۹ پروژه ارتباطی استان یزد از جمله راه‌اندازی سه سایت ۵G تلفن همراه در شهر یزد، احداث ۱۵ سایت ارتباطی در بخش روستایی، راه‌اندازی باجه‌های پست‌بانک روستایی در شهرک صنعتی، عقدا و ترک آباد و همچنین فاز دوم توسعه شبکه IP ملی در این استان با افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت را با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان را افتتاح خواهد کرد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهر اردکان نیز با حضور وزیر ارتباطات آغاز می‌شود.

وی همچنین از خط تولید فیبر نوری در مجموعه کارخانه‌ها کابل‌های مخابراتی شهید قندی نیز بازدید می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از