حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در قالب جشنواره زیر سایه خورشید انجام شد؛

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

در قالب جشنواره زیر سایه خورشید و همزمان با دهه کرامت، جعمی از خدمان حضرت رضوی(ع) با نماینده ولی فقیه در استان یزد دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، همزمان با آغاز دهه کرامت، هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد نیز آغاز به کرد.

در قالب این جشنواره پیش از ظهر امروز تعدادی از خادمان حرم امام رضا(ع) با همراه داشتن پرچم متبرک حرم رضوی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

آیت الله ناصری در این دیدار ضمن تبریک ایام دهه کرامت و قدردانی از حضور خادمان رضوی در استان یزد، گفت: جشنواره زیر سایه خورشید فرصتی بسیار ارزشمند برای مردم دارالعباده یزد است چرا که از این طریق زمینه بهره‌مندی بیشتر از زیارت از راه دور حضرت امام رصا علیه‌السلام فراهم می‌شود.

 

فضائل بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه(س)

 

وی با اشاره به فضائل زیادی که برای حضرت معصومه(س) یزد مطرح شده است، افزود: در بیان فضیلت‌های این بانوی بزرگ اسلام روایت‌های زیادی وجود دارد که از جمله آنها روایتی از امام رضا(ع) است که در خصوص پاداش زیارت مرقد خواهرشان فرمودند: «کسی که او را در حالی که حقش را شناخته، زیارت کند، برای او بهشت است.»

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کرامات بسیاری از وجود حضرت امام رضا(ع)، حرم مطهر و ضریح مقدس امام هشتم(ع) بر همگان آشکار شده است و این کرامات بر کسی پوشیده نیست، و انس و الفتی که ملت ما به خصوص مردم دارالعباده به حضرت رضا(ع) دارند موجب گشودن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها شده است.

 

برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در بیش از 10 کشور دنیا

 

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مدیر کانون جوانان رضوی در استان یزد نیز در این دیدار به تشریح برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید پرداخت و افزود: جشنواره معنوی مردمی زیرسایه خورشید برای هفدهمین سال در استان یزد برگزار می‌شود و همزمان این جشنواره با حضور خادمان رضوی و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) برپا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با دهه کرامت در بیش از 10 کشور دنیا نیز برگزار می‌شود، ترویج فرهنگ رضوی، احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، عمق بخشی به ارتباط مردم با حضرت رضا(ع)، ترویج و تعمیق معنویت در جامعه را از جمله اهداف جشنواره بین‌المللی زیرسایه خورشید دانست.

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

فعالیت نزدیک به هزار و 200 خادم در جشنواره زیر سایه خورشید یزد

 

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه 580 خادم در مرکز استان و 600 خادم در شهرستان‌های استان مسئولیت برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید را دارند، گفت: 17 خادم رضوی در قالب این جشنواره به همراه پرچم متبرک امام رضا(ع) حضور می‌یابند و در برنامه‌های مختلف شرکت دارند.

 

وی اضافه کرد: ویژه برنامه جشن زیر سایه خورشید نیز 28 اردیبهشت در آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد با برنامه‌های شاخص و ویژه برگزار خواهد شد.

دیدار خادمان رضوی با نماینده ولی فقیه یزد

گفتنی است در پایان این دیدار از لوح یادبود جشنواره زیر سایه خورشید رونمایی شد و به امضای آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه، خادمان رضوی و اعضای ستاد جشنواره زیر سایه خورشید رسید و همچنین طی حکمی از سوی امام جمعه یزد، حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در مسئولیت کانون جوانان رضوی استان یزد ابقا شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از