حالت تاریک
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد مطرح کرد:

افزایش ۲ درصدی مسافران نوروزی یزد

افزایش ۲ درصدی مسافران نوروزی یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد مطرح کرد: آمار ارائه شده مبنی بر کاهش تعداد مسافران نوروزی اشتباه بود و تا این لحظه میزان گردشگران نوروزی یزد نسبت به سال گذشته رشد ۲ درصدی داشته است.

سید محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا»، با اشاره به اینکه مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی استان یزد تا ۵ فروردین با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است اظهار داشت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۹ هزار و ۴۵۱ نفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان اسکان مسافران نوروزی در هتل‌ها و بوم‌گردی‌های استان در روزهای مختلف متفاوت بوده است تصریح کرد: تا شب گذشته (۶ فرودین) میزان اشغال تخت  هتل ها و اقامتگاه های رسمی استان یزد ۸۵ تا ۹۸ درصد متغیر بوده  و میزان اشغال تخت بوم گردی های یزد ۵۵ تا ۶۵ درصد بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه آمار کشوری ارائه شده در زمینه اینکه استان یزد جزو استان‌های کم مسافر کشور در ایام نوروز بوده است کاملاً اشتباه بوده که بر اساس یک آمار اشتباه نیز تهیه شده بود، تصریح کرد: بر اساس آمار دوربین‌های نظارتی که در سطح مبادی ورودی و خروجی استان وجود دارد مجموع آمار ترددهای ورودی به استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۵ هزار و ۴۸۴ دستگاه بوده است که ۸ درصد افزایش تردد ورودی‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: تردد خروجی‌های استان نیز در همین بازه زمانی تعداد ۴۷۵ هزار و ۶۰ دستگاه بوده است که به نسبت سال قبل کاهش چهاردرصدی خروجی‌ را نشان می‌دهد.

رستگاری با تأکید بر اینکه این آمار را وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز تأیید کرده است و از دیروز آمارهای خود را اصلاح‌کرده  و جایگاه استان یزد رشد کرده است تصریح کرد: اینکه تعداد مسافران نوروزی استان یزد نسبت به استان‌های دیگری که مکان‌های دیدنی و گردشگری ندارند نیز کمتر باشد غیرقابل‌باور است و از همان ابتدا نیز مشخص بود که این آمار اشتباه است و وزارت میراث‌فرهنگی نیز متوجه شد و این اشتباه را اصلاح کرد؛ ولی عده‌ای در استان یزد همچنان بر همان اشتباه مانور می‌دهند.

وی ادامه داد: میزان استقبال مسافران نوروزی حتی با یک گذر ساده در سطح شهر برای همگان مشخص خواهد شد و اینکه این آمار کاملاً اشتباه بوده عیان است.

رستگاری در ادامه با بیان اینکه این افزایش مسافر برای استان یزد در شرایطی است که سال گذشته از ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین ماه رمضان شروع نشده بود و بسیاری از سفرها در این بازه زمانی انجام شد، گفت: امسال تمام ایام تعطیلات در ماه مبارک رمضان بود و پیش بینی کاهش را داشتیم ولی خوشبختانه اینگونه نشد و مسافران نوروزی استقبال بسیار خوبی داشتند و همچنین یک پیک تعطیلات در بهمن ماه وجود داشت که تمام ظرفیت هتل ها و بوم گردی های استان در آن بازه تکمیل شد.

وی ادامه داد: مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی استان تعداد ۴۹ هزار و ۱۰۵ نفر، اسکان در مدارس ۷۲ هزار و ۹۵۰ نفر و اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز بالغ بر ۵۹ هزار نفر بوده است.

رستگاری مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز شامل مهمان‌سراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی را تعداد ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: آمار اسکان در سایر مراکز دارای مجوز نیز ۵۲ هزار و ۳۹۶ نفر است.

رستگاری آمار ورود مسافران از طریق قطار را تعداد ۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر و مجموع خروج مسافر، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ را تعداد ۸۷۸۱ نفر عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: حجم ورودی مسافران از مسیر پرواز در این بازه زمانی تعداد ۷۴۸۰ نفر و مجموع مسافران خروجی نیز تعداد ۸۰۶۲ نفر بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از