مدیرکل بهزیستی یزد مطرح کرد:
افسردگی در صدر مراجعات به مراکز مشاوره یزد
مدیرکل بهزیستی یزد گفت: بیشترین مراجعات خدمات روانشناسی و مشاوره در یزد مربوط به مشکلاتی چون افسردگی، اختلالات روانی، و خشونتهای رفتاری و کلامی است که نیازمند توجه و آموزشهای مستمر در حوزه سلامت روان هستند.
نادر هومنیان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به آمار روانشناسان و مشاوران همکار با بهزیستی یزدی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۶۰ روانشناس در حوزههای مختلف با بهزیستی استان یزد همکاری دارند و خدمات روانشناسی و مشاوره را به مردم ارائه میدهند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۴ میزان مراجعات مردمی به کلینیکهای روانشناسی و مشاوره افزایش قابل توجهی داشته است. این رشد نه بهدلیل افزایش آسیبها، بلکه نتیجه گسترش خدمات و آگاهی بیشتر مردم نسبت به امکانات و حمایتهای روانی است که بهزیستی در اختیار آنها قرار میدهد.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به برخی از خدمات رایگان بهزیستی یزد گفت: یکی از مهمترین این خدمات، خط صدای مشاور بهزیستی است که در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۰ هزار تماس از سوی شهروندان یزدی در آن ثبت شده است همچنین جلسات مشاوره غیرحضوری و خضوری در مراکز غیردولتی به حدود ۸۰ هزار مراجعه رسیده است؛ یعنی در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار مراجعه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴ به مراکز مشاوره و روانشناسی استان انجام شده است.
هومنیان ادامه داد: در همین بازه زمانی، حدود ۴۵ هزار نفر از شهروندان از خدمات مشاورهای حضوری و غیرحضوری در مراکز دولتی و غیردولتی استفاده کردهاند.
وی با تأکید بر ضرورت اطلاعرسانی درباره خدمات رایگان بهزیستی تاکید کرد: اگر مردم بدانند چه نوع خدماتی بهصورت رایگان در اختیارشان قرار دارد، حتماً استقبال و بازخوردهای مثبتی در پی خواهد داشت بهعنوان مثال، با توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره در ابتدای سال جاری، شاهد کاهش قابل توجه آمار طلاق در استان یزد بودهایم.
مدیرکل بهزیستی یزد در پایان به مهمترین زمینههای مراجعات مردم اشاره کرد و گفت: بیشترین مراجعات مربوط به مشکلاتی چون افسردگی، اختلالات روانی، و خشونتهای رفتاری و کلامی است که نیازمند توجه و آموزشهای مستمر در حوزه سلامت روان هستند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!