حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر یزد:

اقدامات پیشگیری از هاری برای مصدومان انجام شد

اقدامات پیشگیری از هاری برای مصدومان انجام شد

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: همه‌ اقدامات پیشگیری از هاری برای افراد حیوان‌گزیده در اشکذر و زارچ صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مژگان مینوسپهر با اشاره به حمله سگ مشکوک به هاری در شهرستان‌هاش زارچ و اشکذر و آسیب ۱۶ نفر اظهار کرد: با وقوع این حادثه، چهار نفر به مرکز مراقبت و پیشگیری هاری زارچ، هشت نفر به مرکز مراقبت پیشگیری هاری اشکذر و تعداد چهار نفر هم برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

وی افزود: در مجموع در این حادثه تعداد ۱۶ نفر آسیب دیدند که در راستای پیشگیری از بیماری هاری کلیه خدمات لازم شامل شست و شو زخم با آب و صابون به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ضد عفونی زخم‌ها، تجویز آنتی‌بیوتیک مورد نیاز، تزریق سرم و واکسن ضد هاری، بررسی و تزریق واکسن ضد کزاز در صورت نیاز و … انجام شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: با پیگیری هاری انجام گرفته و همکاری مردم و مسئولان شهرستان اشکذر از سگ مشکوک، پس از اتلاف توسط دامپزشکی، نمونه لازم جهت بررسی هاری در حیوان تهیه و به آزمایشگاه‌های کشوری ارسال شده است.

وی تصریح کرد: وجود هاری در حیوانات هرساله در استان مشاهده می‌شود و در سال گذشته در استان یزد تعداد ۱۲ کانون بیماری هاری حیوانی (موارد مثبت هاری حیوانی) در شهرستان‌های اشکذر، تفت، خاتم، میبد و یزد شناسایی شده که قابل توجه است و با اقدامات درمان و پیشگیری موثر مورد ابتلای هاری انسانی تاکنون نداشته‌ایم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از