حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر کل آموزش‌وپرورش یزد عنوان کرد:

امسال در مقطع ابتدایی کمبود معلم نداریم

امسال در مقطع ابتدایی کمبود معلم نداریم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: امسال با استخدام نیرو‌های جدید در مقطع ابتدایی کمبود معلم نداریم و در مقطع متوسطه کمبود معلم با ساعت حق‌التدریس معلمان شاغل و رسمی حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محمدکاظم رحیمی‌نژاد گفت: خوشبختانه امسال با استخدام‌هایی که صورت‌گرفته، در مقطع ابتدایی که سال گذشته کمبود معلم وجود داشت، امسال کمبود معلم نداریم و کلاس‌ها از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود. 

 وی ادامه داد: در مقطع متوسطه هم کمبود معلم با ساعت حق‌التدریس معلمان رسمی تأمین می‌شود و ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس داریم که ممکن است در شروع سال تحصیلی به دلیل نقل‌وانتقالات کلاسی بدون معلم باشد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ روز مانده به شروع سال تحصیلی ۸۹ درصد از ابلاغ عوامل شامل نیرو‌های کیفیت‌بخشی و حتی نیرو‌های خدماتی صادر شده و صدور مابقی ابلاغ‌ها، هم در یکی تا دو روز آینده صورت می‌گیرد و تا قبل از پایان این هفته ابلاغ‌های نیرو‌های آموزشی کامل به دستشان می‌رسد. 

رحیمی‌نژاد ابراز کرد: در امر آموزش استان یزد، در مجموع ۱۳ هزار نفر و با نیرو‌های خدماتی و کیفیت‌بخشی حدود ۱۶ هزار نفر فعالیت دارند که ۲۵۸ نفر از دانشگاه فرهنگیان و سایر استخدام‌ها در کل امسال ۸۸۰ نفر وارد آموزش‌وپرورش استان یزد شده‌اند که نیرو‌های خرید خدمات هم (حدود ۵۸۰ نفر) به جمع معلمان برای تدریس برای سال جاری اضافه می‌شوند. 

در سال تحصیلی جدید ۳۳۰ هزار نفر دانش‌آموز در استان یزد مشغول به تحصیل می‌شوند. 

منبع: صداوسیما یزد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از