حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی یزد مطرح کرد:

انتخاب شتر به عنوان دام آینده استان یزد

انتخاب شتر به عنوان دام آینده استان یزد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: یکی از موضوعات هفت‌گانه سند تحولی یزد نوین در بخش کشاورزی، توسعه اکولوژیک شتر است که در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان نیز قرار دارد.

مهدی غیب‌الهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با بیان اینکه سال ۲۰۲۴ از سوی سازمان ملل متحد به نام «سال جهانی شتر» نام گذاری شده است، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی شتر در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه سال جاری در شهرستان بافق برگزار خواهد شد.

وی افزود: از دستاوردهای این کنگره برای شهرستان بافق، انعقاد تفاهمنامه جهت ایجاد مراتع دست کاشت، توسعه اکولوژیک شتر در قالب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن همچنین انتخاب شهرستان بافق به عنوان پایتخت فرهنگی شتر کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان اینکه  با توجه به تغییرات آب و هوایی، افزایش گرمایش جهانی و فقر مراتع، نقش شتر در بهبود سطح امنیت غذایی جوامع بسیار با اهمیت است، ادامه داد: یکی از موضوعات هفت‌گانه سند تحولی یزد نوین در بخش کشاورزی، توسعه اکولوژیک شتر است که در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان نیز قرار دارد.

وی گفت: در حاشیه برگزاری این کنگره، برپایی نمایشگاه‌های جانبی مرتبط با محصولات شتر، صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان بافق موجب پویایی اقتصاد، ایجاد نشاط عمومی و افزایش انگیزه شهروندان و تولید کنندگان می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از