حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
برای اجرای قانون حجاب همه پای کار باشند
امام جمعه موقت یزد:

برای اجرای قانون حجاب همه پای کار باشند

امام جمعه موقت یزد گفت: قانون جدید عفاف و حجاب را شورای نگهبان تصویب کرد، بیش از ۲۰ دستگاه در این قانون برایشان وظیفه تعیین شده است، از زمان ابلاغ قانون همه باید پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله سیدناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: به فرموده امام حسن عسکری(ع) ایمان به خدا و خدمت به مردم دو‌ چیزی است که بالاتر از آن‌‌ها وجود ندارد بنابراین کسانی که مسئولینی دارند و این فرصت در اختیارشان قرار گرفته باید از این فرصت استفاده کنند تا توان دارند به بندگان خدا خدمت کنند.

وی با اشاره به دوازدهم ربیع سالروز وفات حضرت معصومه(س) و تسلیت این مناسبت ادامه داد: فاطمه معصومه(س) به قدری مقام دارد که امام جواد(ع) فرمودند: هر کس عمه من فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند و معرفت به حق او هم داشته باشد بهشت بر او واجب می‌شود که این حدیث نشان‌دهنده مقام والای حضرت معصومه(س) است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به قانون عفاف و حجاب گفت: متأسفانه بی‌حجابی و شل‌حجابی در جامعه رایج شده است، در همه کشورها برای حضور در جامعه و رفت و آمد در بین عموم، قانونی وضع شده است و حتی در اروپا و آمریکا هم هر کسی به هر شکلی دلش بخواهد نمی‌تواند در جامعه ظاهر شود و معیارهایی دارند، در این زمینه در کشور ما نیز ضوابطی وجود دارد، حالا جدای از اسلام به ۲ هزار سال پیش هم که برگردیم پوشش ایرانیان معیارهایی داشته است، اینکه هر کسی با هر وضعی در جامعه حضور پیدا کند مناسب زندگی در جنگل هم نیست چه رسد به یک شهر بنابراین باید برای عفاف و حجاب قانونی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: قانون جدید عفاف و حجاب را چند روز پیش شورای نگهبان تصویب کرد، بیش از ۲۰ دستگاه هستند در این قانون برایشان وظیفه تعیین شده است، منتظریم که طی روزهای آینده این قانون ابلاغ شود و از زمان ابلاغ کسانی که در قانون وظیفه بر دوششان گذاشته شده است همه باید پای کار بیایند و نمی‌توان زیر قانون شانه خالی کرد، همه باید به آنچه در قانون هست عمل کنند، همه باید در برابر قانون تسلیم باشند و هیچکس حق ندارد خودش را بالاتر از قانون بداند.

محمدی با اشاره به انتصاب استاندار جدید یزد از سوی هیأت دولت گفت: استاندار جدید یزد با توجه به شناختی که وجود دارد مرد خوب، مؤمن، متدین لایق و شایسته‌ای است و طی روزهای آینده مشغول به کار می‌شود، هر کسی به هر نحوی باید با استاندار جدید همکاری کند و وی هم ان‌شاءالله همکاران لایق، توانمند و جدای از خط و جناح انتخاب خواهد کرد و برای رفع مشکلات استان از جمله آب، مسکن و... تلاش خواهد کرد.

 وی از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق یزد نیز تشکر کرد و افزود: مهران فاطمی واقعاً برازنده استاندار دولت شهید رئیسی بود برای رفع مشکلات استان بسیار دوندگی و تلاش کرد و امیدواریم همچنان انرژی فراوان و توان خوب وی در جاهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از