حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان یزد مطرح کرد:

برتری کنکوری‌های یزد برای سی‌امین سال پیاپی

برتری کنکوری‌های یزد برای سی‌امین سال پیاپی

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد برای سی‌امین سال پیاپی بیشترین تعداد قبولی در کنکور سراسری را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، محمدکاظم رحیمی نژاد امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یزد، با یاد و خاطره شهدا و امام شهدا  و آرزوی صحت و سلامتی برای جانبازان ایران اسلامی،  روز غزه(جمعه خشم) را یادآور شد و یاد ۲۴هزار شهید غزه را گرامی داشت و برای ۶۱ هزار مجروح جنگی غزه آرزوی سلامتی کرد.

وی، ابراز کرد: ادامه این دفاع و جهاد  که مردم غزه در مرحله جدید آغاز کرده ا ند باید همیشه ما را آگاه نگه دارد که تداوم این جهاد نباید باعث عادی شدن موضوع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، اظهارکرد: بیش از سه ماه مردم غزه این پاره های تن اسلام در معرض شدید ترین حمله ها و هجمه ها و قتل عام به تمام معنا قرار دارند و مکرر باید به خود یادآور شویم و هم وظیفه خود بدانیم که به هر شکل ممکن از نظر مالی و جانی و در فضای مجازی و واقعی به هر فرصتی که امکان دارد حمایت و همراهی کنیم.

رحیمی نژاد، هفته شوراهای آموزش و پرورش را یادآور شد و به همین مناسبت در جمع نمازگزاران به تشریح گزارشی از همت و همراهی و همگامی مردم در عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش استان پرداخت.

وی، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش زنده و فعال است و اگر حرفی برای گفتن دارد و اگر یزد یکی از استان های برتر در زمینه تعلیم و تربیت کشور نامبرده می شود حاصل همراهی، همت و همکاری یکایک مردم، والدین و خیّرینی است که حس مسئولیت در زمینه امر تعلیم و تربیت نسل نوجوان و نوپا دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یک قدم ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی گذاشته شد زیرا پیچیده ترین، سخت ترین و عظیم تریم کار یعنی تعلیم و تربیت توسط یک مؤسسه و سازمان قابلیت اجرایی ندارد بلکه زمانی موفقیت حاصل می شود که تک تک آحاد جامعه مشارکت نمایند.

رحیمی نژاد، خاطر نشان کرد: شوراهای آموز ش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در هر استان برای امر تعلیم و تربیت  به شمار می روند که هم هدف شکل گیری و هم ماهیت اعضا و رسالت و اهداف آن معرف این باور هست که همراهی و همگامی مردم با نظام تعلیم و تربیت رمز موفقیت این تشکیلات خواهد بود.

وی، تأکید کرد: وجهه مشخصه نظام حکمرانی آموزش و پرورش حرکت و اقدام شورایی است و شورای آموزش و پرورش ریاستش بر عهده استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان است و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در هر یک از شوراهای شهرستان ها و نیز با حضور رؤسای برنامه و بودجه، شهرداران، اعضای شورای شهر، نمایندگانی از مردم به عنوان  اعضای انجمن اولیا و مربیان و نمایندگانی از مدیران مدارس و صاحب نظران دانشگاهی تشکیل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، ادامه داد: این ترکیب چندگانه متخصص و آشنا به امر تعلیم و تربیت قطعا نتایج و خروجی های مطلوبی به همراه خواهد داشت چون مسائل آموزش و پرورش استان به دقت رصد می شود و از توان و امکانات دستگاه های اجرایی مختلف به خوبی استفاده می شود تا نسلی که آینده این جامعه را می سازد و رقم می زند به بهترین شکل تربیت شود.

رحیمی نژاد، بیان کرد: یکی از اهداف نامگذاری هفته شوراها یاداوری به برنامه ریزان است که محور کار ما در آموزش و پرورش استان، تقویت مدارس عادی دولتی است و به همین منظور قرارگاه های جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، را برای ارتقای مدارس کم برخوردار استان ایجاد کردیم.

وی، اظهارداشت: ۵۶ محله در استان یزد به عنوان محلات کم برخوردار استان از سوی وزارت کشور مشخص شده و ۳۷۸مدرسه در محدوده این مناطق قرار دارد و به صورت ویژه در طرح شهید عجمیان،  این مدارس بهسازی می شوند و در طرح شهید جعفری، دانش آموزان نیازمند و ثبت نام و تحت پوش قراردادن آنان را پیگیری می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، افزود: با طرح شهید محمودوند، دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق کم برخوردار تحت پوشش قرار می گیرند و هفت برنامه در قالب این قرارگاه ها با هدف عدالت اجتماعی و ارتقای مدارس دولتی انجام می شود.

رحیمی نژاد، یکی از شعارهای هفته شوراهای آموزش و پرورش را گسترش رشته های مهارتی  بیان کرد و گفت: با توجه به جریان مهاجر فرستی و مهاجرپذیری، از یک طرف نیروهای تحصیلکرده ما به خارج از استان می روند و از طرفی نیروی کار وارد استان می شوند و برای  پاسخگویی به نیاز جامعه، نیروهای مهارتی را با کمک صنایع افزایش داده ایم و در کنار کارخانجات، هنرستان های «جوار کارخانه ای» و «جوار معدنی» در حال ایجاد است و شش هنرستان هم اکنون در حال فعالیت است.

وی، اظهار امیدواری کرد: به نوعی رشته های مهارتی را افزایش دهیم که توسعه بهتری در سال های آینده یابد و به طوری عمل کنیم که نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی ما پاسخگوی نیاز صنعت و بخش های مختلف اقتصادی باشد و ساختار فرهنگی اجتماعی و اقتصادی استان را با ترکیب جلوه های ویژه فرهنگ سنتی یزد حفظ کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، خطاب به مردم یزد گفت: یکی دیگر از اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش همراهی و همگامی مردم از سطح آموزشگاه تا سطح اداره کل به عنوان بالاترین مرجع آموزش و پرورش و انجمن اولیا مربیان به عنوان جلوه ای از حرکت شورایی است که در همه شهرستان هاتا مناطق و نواحی این حرکت ادامه دارد و درخواست ما تداوم عضویت و همراهی و نیز رصد اقدامات حوزه آموزش و پرورش است.

رحیمی نژاد، اظهار داشت: بازخوردهایی که مردم در حوزه تعلیم و تربیت می دهند با توجه به گستردگی و پیچیدگی و تنوع و سلیقه های متفاوتی قطعا نظرات متنوعی هم وجود دارد که به ما کمک می کند کاهش اشکالات و روندها را بازنگری کنیم و سیاست های مطلوبتر و مناسب تری را اجرایی نماییم.

 

وی، از موفقیت دانش آموزان یزدی برای سی امین سال پیاپی در کنکور سراسری  خبر داد و افزود: آموزش و پرورش استان برای سی امین سال رتبه خود را در کنکور کشوری حفظ کرده است و نیز به عنوان استان دوم در حوزه مسائل فرهنگی و پرورشی انتخاب شده است  و حاصل موفقیت در مسابقات فرهنگی و هنری و هم اقدامات در حوزه تربیتی بوده است.

مدیرکل اموزش و پرورش استان یزد، گفت: برنامه های قرآنی در استان و نمونه آن در دبیرستان مرشد یزد را شاهد بودیم که چند روز پیش مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت و از این دانش آموزان تشکر کردند و برنامه محفل قرآنی این دبیرستان که بخشی از برنامه های امسال آموزش و پرورش استان یزد از چهار شبکه تلوزیونی و شبکه شاد پخش شد و تصمیم داریم در ماه مبارک رمضان جریان قرآنی عظیمی را با حضور دانش آموزان در سطح مدارس برگزار کنیم.

 

رحیمی نژاد،  در بخشی از سخنانش هفته هوای پاک را هم یاداور شد و گفت: در حوزه محیط زیست و در هفته هوای پاک بحث آموزش و مشارکت اجتماعی است که با توجه به رسالت آموزش و پرورش یزد در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت این موضوع را متذکر می شویم که استان یزد به دلیل شرایط کویری، پوشش گیاهی، موقیعیت جغرافیایی و سطح ارتفاع از دریا به شدت در معرض هوای آلوده  و استمرار آلودگی در پهنه شهر و استان قرار دارد.

وی، تصریح کرد: اجداد ما به نحوی با طبیعت کنار می آمدند که زندگی سالم را با حفظ ماهیت سالم طبیعت نصب العین خود قرار می دادند.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد، اضافه کرد: همانطور که مسیر قناتی که ۳۰۰ کیلومتر راه را طی می کرد و مردم در طول مسیر نیز دسترسی داشتند و در پایان ۳۰۰ کیلومتر هم آب قابل شرب را استفاده می کردند؛ امروز واجب تر از آب، هوای پاک است و تلاش کنیم که محیط زیست را برای نسل های آینده ای که هنوز متولد نشده اند حفظ کنیم.

رحیمی نژاد، گفت: در آموز ش و پرورش استان توافق نامه ای را با سازمان محیط زیست امضا کردیم که برنامه های آموزشی حفظ سلامت محیط و ارتقای آن را در دستور کار قرار دهیم و دوره های آموزشی را در سطح مدارس برگزار کنیم تا فرزندان ما بیاموزند چگونه از امکانات طبیعت استفاده کنند که هم سلامت خودشان و هم سلامت نسل های آینده حفظ شود و آینده روشنی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از