حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
۳۰۰ هزار تن پسته در کشور برداشت شد
مدیرکل دفتر امور میوه‌های خشک وزارت جهاد کشاورزی:

۳۰۰ هزار تن پسته در کشور برداشت شد

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی در تور فنی و اجرایی پسته در استان یزد از برداشت ۳۰۰ هزار تن پسته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، داریوش سالم‌پور گفت: امسال دومین تور فنی و اجرایی پسته در استان یزد به منظور بازدید مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها از ظرفیت‌های تولیدی، فرآوری و صادرات پسته در شهرستان خاتم برگزار شد.
 
وی افزود: ظرفیت تولید پسته امسال نسبت به سال قبل خوب بوده و پیش‌بینی می‌شود در کشور ۳۰۰ هزار تن پسته برداشت شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان یزد قطب مهم تولید پسته کشور است، گفت: شهرستان خاتم به عنوان قطب تولید پسته استان یزد است که شامل ارقام پسته اکبری، اوحدی، احمد آقایی و کله قوچی است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل گرمای بی‌سابقه، قطعی برق و ناترازی انرژی در برخی مناطق باعث نارضایتی کشاورزان و کاهش تولید و کیفیت محصول پسته شد که نسبت پوکی و ریزشدن محصول افزایش پیدا کرد.

سالم‌پور افزود:، اما با کارشناسی‌های به موقع و مدیریت کشاورزان و برداشت به موقع خسارت زیادی حاصل نشده است.
 
وی گفت: ما سعی داریم با پیگیری‌های لازم خسارات جبران و از بروز چنین حوادثی در سنوات آینده جلوگیری شود تا شاهد پایداری تولید و حضور پسته ایران در بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی باشیم.
 
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: استان‌های یزد، کرمان و خراسان رضوی سه استان مهم تولید پسته کشور هستند که استان یزد در تولید و سطح زیر کشت با رشد قابل قبولی طی سنوات گذشته برنامه ریزی خوبی انجام شده است. 
 
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات در تأمین منابع پایدار آبی در برخی مناطق فلات مرکزی پسته خیز ما توانسته‌ایم با سازگاری ارقام، احداث باغات مدرن، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تکمیل زنجیره تولید رتبه‌های برتر تولید محصول پسته را حفظ کنیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از