حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون نظارت مالی اموراقتصادی یزد عنوان کرد:

بررسی بیش یک‌هزار صورت‌حساب مالی دستگاه‌های اجرایی یزد

بررسی بیش یک‌هزار صورت‌حساب مالی دستگاه‌های اجرایی یزد

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد بررسی بدهی و مطالبات دستگاه‌های اجرایی را از فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.

علی‌اکبر صائبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اعلام بررسی بدهی و مطالبات دستگاه‌های اجرایی را از فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته، گفت: در این راستا پارسال بیش از یک هزار مورد صورت‌حساب مالی دستگاه‌های اجرایی،  شهردارها و نهادهای عمومی غیردولتی بررسی شد. 

وی افزود: از این تعداد بیش از ۵۱۰ مورد صورت‌حساب مطالبات و بدهی‌ها و ۴۹۸ مورد صورت‌حساب دریافت و پرداخت و صورت‌های مالی  دستگاه‌های اجرایی استان است. 

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های یاد شده  توسط حسابرسان اداره تلفیق حساب‌ها و امور بدهی‌های این اداره کل انجام شده است؛ نظارت بر اجرای نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) را از فعالیت‌های نظارتی اداره تلفیق حساب‌ها و امور بدهی‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در راستای شفافیت در امور مالی هم اینک نظام حسابداری تعهدی که از سیاست‌های مالی دولت است در سیستم مالی دستگاه‌های دولتی استان اجرا می‌شود که این امر فعالیت‌های مالی را نظام‌مند و شفاف کرده است. 

وی برگزاری چهار دوره آموزشی برای ذیحسابان و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در راستای ارتقای سطح دانش فنی و معلومات آنها، پیگیری و مراقبت در ارائه صورت‌های دریافت و پرداخت، پاسخ به استعلامات و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و ارائه پیشنهادهای در خصوص اصلاح نظام حسابداری بخش عمومی را از دیگر فعالیت‌های اداره تلفیق حساب‌ها و امور بدهی‌های این اداره کل برشمرد. 

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این که ارائه صورت‌های مالی موجب شفافیت در اطلاعات مالی از جمله تعیین میزان دارایی‌ها،  بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی می‌شود، گفت: یکی از مزایای شفافیت در صورت های مالی، شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های دولت و در نتیجه شناسایی بهتر اموال مازاد و برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی‌های دولت است. 

صائبی ادامه داد: همچنین برآورد دقیق میزان بدهی‌ها در برآورد بهتر میزان اعتبار موردنیاز دستگاه‌های اجرایی تأثیر بسزایی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از