حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در یزد مطرح کرد:

برنامه‌های اقتصادی جلیلی در یزد

برنامه‌های اقتصادی جلیلی در یزد

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در یزد به تشریح برنامه‌های این دولت در استان یزد پرداخت.

محسن ابوترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت جلیلی در صورت انتخاب توسط مردم در یزد گفت: با شکل‌گیری دولت سعید جلیلی، برنامه‌های مهمی که در دولت شهید جمهور پایه‌ریزی شده بود با توجه به اینکه جریان انقلابی آنها را با قدرت شروع کرد، قطعا ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به سرفصل برنامه‌های دولت جلیلی در یزد ادامه داد: موضوع معیشت مردم هم در حوزه مهار تورم در برش استانی و هم در حوزه ارتقا و بهبود معیشت مردم اولویت دولت جلیلی خواهد بود زیرا اثراث کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌هایی که در دهه 90 در راستای مهار تورم و عدم توجه به معیشت زندگی مردم انجام شد را در کشور و به دنبال آن استان یزد دیدیم و اینکه چگونه این کم‌کاری‌ها باعث ایجاد مشکل برای مردم شد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در یزد اضافه کرد: به علت کوتاهی‌هایی که در دهه 90 انجام شد، در حوزه تولید و موارد مرتبط با تولید محصولات پروتئینی مشکلات عدیده دز سطح کشور و استان یزد ایجاد شد و برنامه دولت احتمالی سعید جلیلی این است که با نهضت احیای واحدهای راکد صنعتی و دامی، جهش اساسی در حوزه تولیدات استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در دولت شهید جمهور رخ داد که با قدرت در دولت جلیلی دنبال خواهد شد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت احتمالی جلیلی پروژه ساخت مسکن برای مردم است که در قالب‌های مختلف پیگیری می‌شود تا مسکن‌هایی که عملیات اجرایی آن شروع شده به بهترین شکل به اتمام برسد و هم سایر افرادی که شرایط لازم را دارند بتوانند از طرح‌های نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند، ضمن اینکه یزد، استانی مهاجرپذیر است و به همین دلیل بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

ابوترابی یکی دیگر از اولویت‌های دولت جلیلی را جلب و جذب سرمایه‌گذار خارجی خواند و افزود: استان یزد ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های عظیمی از جمله در حوزه انرژی‌های نو و  به طور خاص در حوزه انرژی خورشیدی دارد، با توجه به تعداد روزهای آفتایی در استان یزد که به بیش از  300 روز در سال می‌رسد می‌توان یزد را یکی از بهترین مناطق در دنیا در حوزه انرژی خورشیدی دانست، بنابراین در جلب و جذب سرمایه‌گذار خارجی هم در حوزه انرژی خورشیدی و هم تکنولوژی‌های نو و جدیدی که بتوانیم ریل‌گذری صنعت استان را به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا و هایتک تغییر دهیم، تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا توسعه دیپلماسی اقتصادی و ارتباطات حوزه دیپلماسی اقتصادی را در بالاترین سطح دنبال خواهیم کرد، استان یزد ظرفیت زیادی دارد و خواهر خواندگی‌ شهرهای بسیار خوبی را نیز دارد و می‌توانیم از ظرفیت‌های کشورهای CIS، منطقه، حوزه خلیج فارس، بعضا در سطح کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین با توجه به شرایط و ظرفیت‌هایی که فی ما بین وجود دارد استفاده کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان یزد گفت: یکی دیگر از مواردی که در دولت جلیلی پیگیری خواهد شد مباحث مرتبط با تولید و صنعت و به طور خاص رفع موانع و مسائل در ارتباط با صنایع است، خوشبختانه اتاق بازرگانی فعالیت‌های خوبی در یزد انجام داده و در دولت سعید جلیلی به صورت جدی رفع موانع مرتبط با صنعت در حوزه‌های مختلف از جمله زیر ساخت‌ها، رفع مشکلات ناترازی گاز و برق، مباحث پولی و ارزی واحدهای تولیدی را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دولت شهید رئیس جمهور به بهترین شکل انجام شد موضوع انتقال آب بود که این مسیر به صورت جدی در دولت جلیلی دنبال خواهد شد تا تنش و مشکلات آبی استان را هم در حوزه شرب و هم در حوزه صنعت بتوانیم مدیریت کنیم، بنابراین  برنامه دولت جلیلی رفع موانع و حمایت ویژه از صنایع است تا استان یزد رشد اقتصادی مطلوبی را طی کند.

ابوترابی عنوان کرد: در دولت جلیلی به صور ویژه و خاص، تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان و فناور است چرا که اگر به شرکت‌های دانش بنیان بها بدهیم راهکار و حل بسیاری مسائل کشور در دست شرکت‌های دانش بنیان است، بنابراین به طور ویژه شرکت‌های دانش بنیان هم در صدر برنامه‌های دولت جلیلی خواهد بود و هم فضا را مهیا خواهیم کرد تا مسائلی که در استان وجود دارد از محل خلاقیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و محصولاتی که توسط این مجموعه‌ها تولید می‌شود دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بحث مردمی‌سازی در دولت جلیلی به صورت ویژه در صدر برنامه‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: پروژه‌های اقتصادی در استان باید به وسیله مردم، توسط مردم و با رعایت منافع مردم لحاظ شود ، پروژه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف از مردمی‌سازی در حوزه معدن تا مردمی‌سازی پروژه‌های خرد، متوسط و بزرگ اقتصادی استان باشد، بنابراین اگر قرار است پروژه اقتصادی و کارهای بزرگی در استان انجام شود، حتما باید با رویکرد استراتژیک مردمی‌سازی باشد و نقش مردم در آن دیده شود با این کار هم شانس موفقیت پروژه‌ها به بالاترین حد می‌رسد هم اینکه درآمد و سفره مردم را بزرگتر می‌کنیم.

ابوترابی گفت:  در دولت جلیلی بحث یزد بهره‌ور و سند توسعه‌ای بهره‌وری استان را به جد دنبال می‌کنیم، ارتقای بهره‌وری در استان نگاه ویژه ما خواهد بود و پروژه‌هایی که در دولت شهید جمهور هم احصا شد به عنوان پروژه‌هایی که باید در آن‌ها نگاه بهره‌ورانه حاکم شود به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی دیگر از برنامه‌هایی است که دولت جلیلی در حوزه اقتصادی دنبال خواهد کرد، افزود: گردشگری از اردکان اصلی توسعه اقتصادی استان یزد است و آینده استان یزد به موضوع گردشگری گره خورده است، استان یزد ظرفیت‌های عظیمی در حوزه گردشگری دارد که اگر بر آنها تمرکز کنیم و با برنامه پیش برویم می‌توانیم اتفاقات خوب اقتصادی را در حوزه گردشگری رقم بزنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان یزد گفت: یکی دیکر از نگرانی‌های که در ماه‌ها و سال‌های اخیر ایجاد شده است مسائل مرتبط با آلایندگی‌های است که توسعه صنعتی در یزد ایجاد کرده است و از برنامه‌های اصلی دولت جلیلی رعایت پیوست‌های زیست محیطی و در واقع همان تفکر انقلابی است که شهید جمهور دنبال می‌کرد و ریل‌گذاری صنعت را عوض کرد.

وی افزود: در دولت شهید جمهور بارگذاری صنایع آلاینده در محورهای مسئله‌ساز به طور کلی ممنوع شد که با یقین این موضوع در دولت جلیلی ادامه پیدا می‌کند و بحث پیوست زیست محیطی تمام پروژه‌های صنعتی استان جزو اولویت‌هاست و نگاه دولت جلیلی این خواهد بود که توسعه اقصادی از مسیری عبور کند که بحث زیست محیطی تقویت شود.

ابوترابی با اشاره به اهمیت سرمایه گذرای در معادن گفت: هر چند طی سال‌های گذشته در حوزه معادن کارهای خوبی انجام شده است، همچنان ظرفیت‌های بسیار بزرگی در توسعه معادن و بهر‌ه‌برداری از معادن داریم که با رعایت تمام ضوابطی که در حوزه زیست محیطی ملاک است مورد توجه قرار می‌گیرد بنابراین موضوع معدن از مسائلی است که نگاه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت تا ثروت بیشتری در استان خلق کنیم و در استان گام های بلندی را برداریم. 

وی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌ها در استان نیز برنامه خواهیم داشت، افزود: یقیناً استان یزد با توجه به رشد و پیشرفتی که در سال‌های گذشته داشته است چنانچه در حوزه زیرساخت‌ها برنامه مدون و متمرکزی وجود نداشته باشد یقیناً در بلند مدت دچار مشکل خواهیم شد و این موضوع از برنامه‌های ویژه ما خواهد بود.

ابوترابی با اشاره به لزوم عدالت در توسعه اقتصادی استان گفت: نگاه عادلانه‌ نسبت به توزیع سرمایه‌ای استان، توزیع سرمایه‌گذاری در استان و توزیع رشد اقتصادی حتما در برنامه دولت جلیلی خواهد بود برخی شهرستان‌ها شرایط مطلوب‌تری دارند و برخی شهرستان‌ها محروم هستند، بنابراین حتما نگاه دولت جلیلی این است که عدالت در سطح استان حکمفرما باشد.

وی عنوان کرد: برخی پروژه‌ها مانند نساجی و پوشاک با توجه به قدمتی که در یزد دارند به صورت ویژه و خاص در صدر برنامه‌های دولت جلیلی خواهد بود و دنبال خواهد شد تا بتوانیم بهترین خروجی را از آنها بگیریم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از