حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:

برپایی پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد

برپایی پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یزد از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، سید محمد رستگاری پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان یزد گفت: با توجه به پیشینه یزد در زمینه صنایع دستی و موافقت وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، هر سال این نمایشگاه به صورت ملی در یزد برگزار می‌شود و روند روبه رشدی را از نظر کیفی و کمی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه ملی صنایع دستی امسال از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز در استان یزد برپا می‌شود و از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

برپایی پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه کیفیت صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه مورد تأکید است، ادامه داد: با توجه که به ظرفیتی که اعلام شد کیفی‌ترین واحد‌های صنایع دستی از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

 

وی گفت: در پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان علاوه بر غرفه‌های صنایع دستی، غرفه‌هایی که به صورت عملی به تولید صنایع دستی مشغول هستند نیز در این نمایشگاه برپا شده است و فروش صنایع دستی با قیمت مناسب نیز در آن انجام می‌شود.

 

رستگاری اضافه کرد: در محوطه نمایشگاه نیز برپایی سیاه چادرهایی که نشان‌دهنده اقوام مختلفی از سطح کشور است برنامه‌ریزی شده و اقوام مختلف کشور با ارائه برنامه‌های فرهنگی مختلف در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

وی همچنین از پخت و عرضه انواع نان سنتی در کنار مجموعه فعالیت‌های که در حوزه صنایع دستی در این نمایشگاه انجام می‌شود، خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های جنبی مختلف در حاشیه این نمایشگاه از جمله برگزاری پنل‌های و کارگاه‌هایی آموزشی برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

برپایی پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد

عبدالمجید عربی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در این نشست گفت: امسال وزارت میراث فرهنگی ۱۰ استان را با توجه به پتانسیل و توانایی که دارند در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سطح ملی معرفی کرد که استان یزد اولین استان این لیست بود.

 

برپایی بیش از ۲۳۰ غرفه در پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی یزد

 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که با حضور مسئولانی از وزارتخانه میراث فرهنگی گشایش می‌یابد ۲۳۷ غرفه برپا می‌شود که ۱۳۰ غرفه مربوط به صنایع دستی سایر استان‌ها و تقریبا کمتر از ۱۰۰ غرفه مربوط به صنایع دستی استان و شهرستان‌های یزد است.

 

عربی با بیان اینکه ۱۶ غرفه در پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان یزد مربوط به شهرهای جهانی است، ادامه داد: ۱۲ غرفه در این نمایشگاه به پخت نان سنتی می‌پردازند و ۱۲ غرفه نیز مربوط به برپایی سیاه چادرهای اقوام مختلف کشور است.

 

وی با بیان اینکه تقریباً از هر استان به طور میانگین پنج شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی منعقد شده است این بانک در قالب غرفه‌ای در این نمایشگاه حضور دارد و اعتباراتی را در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ ارائه می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از