حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری آزمون انتخاب «کارشناس رسمی استاندارد» در یزد

برگزاری آزمون انتخاب «کارشناس رسمی استاندارد» در یزد

برای اولین بار در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و همزمان با سراسر کشور، آزمون انتخاب «کارشناس رسمی استاندارد» در استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان یزد، حمید مطهری گفت: آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد، همزمان با آغاز هفته استاندارد، در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد با نظارت و حضور مسئولین استاندارداستان و مسئولان حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی یزد، برگزار شد.

 

مدیرکل استاندارداستان یزد ادامه داد : آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با این عنوان که سازمان می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی ، حقوقی وتشکل‌های تخصصی ذیصلاح رابه عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده کند، مطرح وانجام می‌شود.

 

وی در تشریح وظایف اصلی سازمان افزود: «قانون تقویت و توسعه ی نظام استاندارد» در مهرماه سال ۱۳۹۶ توسط رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، که در این قانون طبق ماده ۶برای مجموعه ی استاندارد کشور ۴ وظیفه اصلی استانداردسازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن این که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده دار وظایف فرعی دیگری نیزهستند.

 

مطهری یادآور شد: در سراسر کشور سه هزار و ۷۰۰ داوطلب شرکت در آزمون، شامل متقاضیان دریافت اولیه پروانه کارشناسی رسمی در زمینه‌های فعالیت چهارگانه و متقاضیان تمدید پروانه کارشناسی رسمی با تغییرات کمی و موضوعی در زمینه فعالیت رشته و گرایش‌های تخصصی پروانه هستند.

 


این مسئول گفت: تعداد شرکت کنندگان این آزمون در یزد۵۵ نفر بوده است که ۳۷ نفر از شرکت کنندگان را آقایان و ۱۸نفر مابقی را بانوان تشکیل داده‌اند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان یزد حدود ۵۰ نفر دارای پروانه کارشناسی استاندارد هستند ضمن این که همه تلاش‌ها برای این است که با بکارگیری افراد متخصص که بازوان مشورتی و اجرایی سازمان استاندارد خواهند بود، خدمات رسانی بهتری به مردم انجام و ساکنان دارالعباده یزد در آرامش و امنیت بیشتری زندگی کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از