حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
فرماندار شهرستان تفت خبر داد:

برگزاری اختتامیه سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم در تفت

برگزاری اختتامیه سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم در تفت

فرماندار شهرستان تفت گفت: شهر تفت، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم را طی امروز و فردا میزبانی می‌کند.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ علی دهقان‌نیری اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌ها و ادارات، گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی، شهر تفت و بیت العباس(ع) محله گرمسیر این شهر آماده میزبانی از مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم است.

فرماندار شهرستان تفت با دعوت از عموم مردم استان یزد و شهرستان تفت برای حضور در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم عنوان کرد: شهرستان تفت از دیرباز به حسینیه استان یزد معروف است و مفتخریم در ایام منتهی به شهادت حضرت زهرا (س)، میزبان مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شبیه‌خوانی راوی رزم در شهر تفت با حضور مردم دوستدار اهل بیت (ع) باشیم.

وی ادامه داد: از عموم مردم استان یزد و شهرستان تفت دعوت می‌شود تا طی امروز و فردا هم‌زمان با ایام فاطمیه در دو نوبت صبح و عصر در بیت‌العباس گرمسیر تفت برای تماشای هنرنمایی نوجوانان و جوانان تعزیه‌خوان حضور به‌هم رسانند.

دهقان نیری با اشاره به سابقه قدیمی شهرستان تفت در برگزاری مراسم عزاداری به ویژه تعزیه‌خوانی بیان کرد: برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره راوی رزم در تفت به‌منظور تشویق نسل نوجوان و جوان برای زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی و آئینی نظیر تعزیه‌خوانی نقش موثری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از