حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد:

برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن

برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزار جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن خبر داد و گفت: این جشنواره با محوریت ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی و با حضور شاعران 5 استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، احسان عابدی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن با اشاره به اینکه این جشنواره هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهرستان مهریز برگزار می‌شود اظهار داشت: این جشنواره  با حضور شاعرانی از استان‌های اصفهان، سمنان، فارس، کرمان و یزد برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: در زمان برگزاری این جشنواره که به مدت ده روز ادامه خواهد داشت برنامه‌های جانبی متعددی در نظر گرفته شده است که شامل اجرای شاعران استان در سطح شهرستان مهریز، برگزاری کارگاه تخصصی شعر و هنرمندی دانش‌آموزان شاعر و...از جمله آنها است.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را یک وظیفه عمومی دانست و تصریح کرد: معرفی ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار وظیفه همه هنرمندان و شاعران است که امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند در محقق کردن این هدف تأثیر داشته باشد و همچنین برگزاری این جشنواره در شناسایی ظرفیت‌های کشور در حوزه انقلاب و ارائه آثار ارزشی و انقلابی با محوریت شهدا به‌ویژه شهید قاسم سلیمانی تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه در ماه‌های اخیر سه جشنواره باکیفیت و بسیار خوب در سطح شهرستان مهریز برگزار شده است تصریح کرد: در 18 ماه اخیر بیش از 60 رویداد شعر در سطح استان یزد برگزار شده و موضوعات انتخابی برای این جشنواره ها نیز به نحوی بوده است که یک نظم بخشی در آثار ارائه شده از سوی شاعران و هنرمندان ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در بخش پایانی جشنواره سرباز وطن از هشت نفر برگزیده تجلیل و از 5 نفر نیز به عنوان شایستگان، تقدیر می شود خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه محور، مکتب حاج قاسم و ابعاد شخصیتی این سردار بزرگ اسلام، رویای حاج قاسم و ذکر یا فاطمه(س) سربند سلیمانی ها است برگزار می شود که علاقه مندان می توانند تا پایان آذر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از