حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرجهادکشاورزی تفت خبر داد:

برگزاری مراسم گل‌غلتان در سخوید

برگزاری مراسم گل‌غلتان در سخوید

مدیر جهاد کشاورزی تفت از برگزاری مراسم گل غلتان و روز مزرعه گل محمدی در دهستان سخوید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از اداره جهاد کشاورزی شهرستان تفت، محمد جعفری در مراسم گل غلتان و روز مزرعه گل محمدی، بر استفاده از روش‌های جدید صنایع تبدیلی اسانس گل وتولید فرآورده‌های گل محمدی تاکید کرد و افزود: افزایش میزان عملکرد تولید گل محمدی در واحد سطح از طریق نوسازی، بازسازی، جوان سازی و استفاده از رقم‌های برترمیسر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی تفت، هدف از برگزاری این برنامه را تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم آبخواه، مسئله‌یابی و پاسخ به پرسش فنی کشاورزان عنوان کرد و افزود: توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی گل محمدی، زعفران، زیره سیاه و سبز وآویشن درراستای بهره‌وری بیشتر ودرآمدزایی دردستور کار جهادکشاورزی شهرستان تفت قراردارد.

وی ادامه داد: مراسم گل غلتان و روز مزرعه گل محمدی با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان وبهره برداران در روستای مزرعه علی سخوید تفت برگزار شد.

گفتنی است؛ برداشت گل محمدی از ۷۰ هکتار از گلستان‌های شهرستان تفت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار چهار تن گل برداشت شود؛ گل محمدی از جمله گیاهان با ارزشی است که در صنایع مختلف از جمله دارو سازی، عطرسازی، صنایع غذایی وآرایشی کاربرد دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از