حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرمانده پایگاه مهدیه شهر یزد:

بسیج در سنگرهای مختلف حافظ مردم است

بسیج در سنگرهای مختلف حافظ مردم است

فرمانده پایگاه مهدیه شهر یزد با بیان اینکه بسیج نیرویی برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها است گفت: بسیج در سنگرهای مختلف حافظ مردم بوده و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

مریم منصورکوهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» 

با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: زمانی وقتی از بسیج صحبت می‌شد، بعد شرکت در جنگ سخت از بسیج در ذهن‌ها متبادر می‌شد؛ اما امروز نقش بسیج در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و… بر همگان مبرهن است.

این مقام‌آور جشنواره مالک اشتر با بیان اینکه پایگاه مهدیه در شهر یزد از سال ۱۳۵۹ و بدو فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین شروع به کار کرده است، ادامه داد: این پایگاه چه آن زمان که در دوران دفاع مقدس به سر می‌بردیم و نیاز به پشتیبانی و حمایت بانوان از جبهه‌های نبرد بود و چه بعدازآن زنان و دختران محله را به خود جذب کرده و به خدمت‌رسانی مشغول بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه مهدیه در مجموعه ۱۱ قرارگاه تعریف‌شده فعالیت می‌کند، گفت: عمده فعالیت‌های این پایگاه در زمینه تعلیم و تربیت، جهادی و فرهنگی بوده و همچنین در ذیل قرارگاه شهید سلیمانی مجری محله اسلامی نیز است.

منصورکوهی در رابطه با اقدامات شاخص صورت گرفته در پایگاه مهدیه عنوان کرد: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه  و اعطای وام اشتغال و معیشت به مردم محله، شرکت در طرح شهید سلیمانی و ارائه خدمات مؤمنانه چون توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان، برنامه‌های آگاه‌سازی و همچنین مداخله در رابطه با کاهش طلاق و اعتیاد در محله، برنامه‌های آشناسازی مردم محل با حقوق شهروندی، ارائه مشاوره و خدمات حقوقی رایگان، برگزاری جشن و روضه‌خوانی به‌تناسب در تولد و شهادت ائمه اطهار، برگزاری کلاس‌های مختلف هنری، ورزشی، آموزشی و ... از جمله اقداماتی بوده است که طی سال در این پایگاه انجام می‌گیرد.

منصورکوهی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری بسیج در عرصه‌های مختلف به خدمت‌رسانی می‌پردازد و مردم این نهاد مقدس را در کنار خود و باور خود می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بسیجی واقعی کسی است که از ولی‌فقیه پیروی و امر ایشان را کامل به‌جای بیاورد، ادامه داد: در برهه کنونی یکی از زمینه‌هایی که بسیجیان می‌توانند پیرو فرمایش مقام معظم رهبری فعالیت کنند، افزایش میزان مشارکت در انتخابات است.

منصورکوهی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر چهار مقوله مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در جریان برگزاری انتخابات پیش‌رو تأکید کرده‌‌اند که به‌عنوان جدی‌ترین مأموریت امسال بسیجیان باید برای تحقق این عناصر تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از