حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مسئول تیم درمانی هلال‌احمر یزد اعلام کرد:

بهره‌مندی ۳۴ هزار زائر از خدمات هلال‌احمر یزد

بهره‌مندی ۳۴ هزار زائر از خدمات هلال‌احمر یزد

مسئول تیم درمانی هلال‌احمر یزد گفت: بیش از ۳۴ هزار و ۲۰۰ زائر از خدمات درمانی و دارویی هلال‌احمر یزد در عمود ۵۷۸ بهره‌مند شدند.

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری یزدرسا با اشاره به استقرار و راه‌اندازی بیمارستان الحیدریه از ۳۱ مردادماه در مسیر نجف به کربلا، اظهار کرد: این مرکز درمانی با حضور قریب به ۸۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، نجات‌گر و سایر نیرو‌های انتظامی و بازرسی، خدماتی و... به زائران حسینی در این ایام خدمت‌رسانی کردند.

مسئول تیم درمانی هلال‌احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با بیان اینکه بیش از ۳۴ هزار و ۲۸۵ زائر ویزیت و از خدمات درمانی این مرکز در پایان فعالیت خود بهره بردند، عنوان کرد: بیماران و مراجعه‌کنندگان به این مرکز از خدمات رایگان همچون ویزیت، تزریقات و سرم‌تراپی، تست قند و فشارخون، پانسمان و بانداژ، نوار قلب، بخیه و… بهره‌مند شدند.

عشقی با اشاره به استقرار دو دستگاه خودروی آمبولانس در این مرکز تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به همکاری نیرو‌های امدادی کشور عراق، اعزام بیماران به مرکز درمانی در شهر نجف و کربلا به‌خوبی و با سرعت انجام شد.

وی با اشاره به نوع آسیب‌ها و مصدومیت‌های زائران افزود: گرمازدگی، گرفتگی عضلات، درد پا و زانو تاول پا، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی و … از شایع‌ترین نوع مراجعات به این مرکز بوده است.

عشقی ادامه داد: بیش از ۸ هزار و ۶۸۳ نفر برای تزریقات، ۴ هزار و ۳۰۶ نفر جهت سرم‌تراپی و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر برای انجام تست فشار و قند خون به این پایگاه درمانی مراجعه کردند.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات پرستاری افزود: بیش از ۶هزار و ۹۰۰ نفر جهت پانسمان و بانداژ، ۳۱ نفر بخیه به این درمانگاه مراجعه و از ۹۳ نفر نوار قلب گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: در پایان ماموریت و خدمات ارائه‌شده ۵۱ مصدوم و بیمار با تشخیص پزشکان این درمانگاه درمانی به بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان صدر در نجف اعزام شدند.

مسئول تیم درمانی هلال‌احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با اعلام اینکه در این مدت رئیس جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل و مسئول قرارگاه مرکزی اربعین هلال‌احمر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد و دیگر مسئولین کشوری و استان یزد از خدمات درمانگاه هلال‌احمر بازدید و از خدمات ارائه شده رضایت داشتند و تشکر کردند، بیان داشت: داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان یزد، پزشکان، پرستاران و امدادگران با حضوری عاشقانه خدمت‌رسانی به زائران و پیاده‌روی اربعین را سرلوحه تلاش خود در این ایام قرار دادند و با ارائه خدمات درمانی و امدادی در موکب و درمانگاه‌های هلال‌احمر سند روشن مهرورزی بدون مرز را، به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از