حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
استاد حوزه در یزد عنوان کرد:

بیان جایگاه امام هشتم در کتب اهل سنت

بیان جایگاه امام هشتم در کتب اهل سنت

استاد حوزه در یزد گفت: در کتاب اهل سنت توسل به اهل بیت (ع) در اهل سنت، شناخت اهل تسنن نسبت به اهل بیت (ع) و جایگاه شخصیت امام رضا (ع) را روشن می‌کند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) وجه مشترک میان شیعیان و اهل سنت هستند، اظهار کرد: محبت به اهل بیت (ع)  آنچنان که در قرآن آمده است، مشترک‌المنافع بین شیعه و اهل سنت است.

وی افزود: زمانی که در تاریخ اهل سنت نگاه می‌شود می‌بینیم که اهل سنت نیز به اهل بیت (ع) به عنوان عالمان، پیشکسوتان، مطلعان و انسان‌های پاکدست از آنان یاد می‌شود.

استاد حوزه در یزد با بیان اینکه ابن حقان بصری در قرن سوم در کتاب‌های مرتبط با اهل سنت به ویژگی‌های امام رضا (ع) پرداخته است، تصریح کرد: ابن حقان بصری در تاریخ اهل سنت بیان کرده است که من هرگاه سختی‌ای در کار علمی خود داشتم به زیارت امام رضا (ع) می‌رفتم و در آنجا مشکل خود را حل می‌کردم.

وی افزود: این نکته مهمی را بیان می‌کند که در این کتاب توسل به اهل بیت (ع) در اهل سنت، شناخت اهل تسنن نسبت به اهل بیت (ع) و جایگاه شخصیت امام رضا (ع) را روشن می‌کند.

مدرسی با اشاره به کتاب «فضائل الخمسه من الصحاح السته» که توسط شیعه یزدی نوشته شده است، عنوان کرد: فضائل بزرگان اهل بیت از کتاب‌های معتبر اهل سنت است که در این کتاب نقل‌های متعددی از اهل سنت نسبت به امام هشتم بیان شده است.

وی ادامه داد: اهل سنت نیز نسبت به امام هشتم ابراز ارادت می‌کردن و امام حسین (ع) و امام رضا (ع) دو امام شاخصی هستند که بسیار مورد توجه اهل سنت هستند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از