حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق یزد:

تابستان امسال یزد هم بدون خاموشی برق است

تابستان امسال یزد هم بدون خاموشی برق است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد گفت: با توجه به همکاری صنایع و بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی، برای تابستان امسال هیچ برنامه خاموشی برای استان  یزد پیش‌بینی نشده است و هیچ خاموشی نیز نخواهیم نداشت.

سیدمهدی حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به وضعیت تأمین برق استان به ویژه برای تابستان گفت: بحث ناترازی تولید و مصرف برق در کشور امسال هم مانند سال‌های گذشته پابرجاست و علیرغم اقداماتی که دولت در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی، بهینه‌سازی مصارف و... انجام داده است هنوز به نقطه تولید و مصرف مساوی نرسیدیم و ناترازی وجود دارد.

وی ادامه داد: مقرر شده است با همکاری صنایع، چاه‌های کشاورزی، احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، همکاری بخش خانگی ناترازی تولید و مصرف برق در تابستان امسال پوشش داده شود و وزارت نیرو با قراردادی که با اپراتور همراه اول با عنوان اپراتور «همراه انرژی» منعقد کرده است بنا به خصوصیات فرهنگی هر منطقه در کشور یک سری توصیه‌های مدیریت مصرف برق در قالب پیامک به مشتریان خانگی ارسال می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد تصریح کرد: با توجه به همکاری صنایع و بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی، برای تابستان امسال هیچ برنامه خاموشی برای استان  یزد پیش‌بینی نشده است و هیچ خاموشی نیز نخواهیم نداشت و صرفاً مدیریت مصرف و جابه‌جایی مصرف از ساعت اوج بار به ساعات کم بار انتهای شب و اول صبح انجام می‌گیرد.

وی گفت: سالانه میزان مصرف برق بین 3 تا 5 درصد رشد طبیعی دارد و امسال هم نسبت به سال گذشته قطعاً این رشد را تجربه خواهیم کرد با این حال باید تابستان را پشت سر بگذاریم تا عدد دقیقی از میزان دقیق رشد مصرف برق را بتوانیم اعلام کنیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: سال گذشته نیاز مصرف برق در کشور 73 هزار و 500 مگاوات و تولید برق در کشور 62 هزار و 500 مگاوات بود که تقریباً عدد 11 هزار مگاواتی اختلاف بین تولید و مصرف در کشور وجود داشت بود البته میزان این اعداد در استان نمی‌توان نظر داد چون برق یک شبکه کشوری است و تولید برق یک استان لزوماً در همان استان مصرف نمی‌شود.

وی گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی یک و نیم تا دو درجه‌‌ دما نسبت به بلندمدت افزایش می‌یابد و امسال  تابستان گرم‌تری خواهیم داشت و با توجه به اینکه به ازای هر یک درجه یک هزار و 500 مگاوات به به میزان مصرف برق اضافه می‌شود، پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار مگاوات به مصرف رشد طبیعی برق اضافه شود و با وجود رشد تولید در پی وارد شدن نیروگاه‌های جدید به مدار، ناترازی تقریباً 14 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق را در کشور داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از