حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
در شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ اتفاق افتاد:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

رئيس اداره منابع آب شهرستان‌های يزد، اشكذر و زارچ از تجهيز تمامی چاه‌هاب كشاورزی و ۹۸ درصدی چاه‌های صنعتی این سه شهرستان به كنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی شركت سهامی آب منطقه‌ای يزد، مجيد زارع‌بيدكی گفت: در راستای طرح احيا و تعادل بخشی و با همكاری كليه بهره‌برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های كشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های يزد، اشكذر و زارچ به كنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

وي افزود: همچنين با تلاش گروه گشت و بازرسی اين اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غير مجاز شناسايی و ۲۹ حلقه چاه غير مجاز كه تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسايی‌شده سال.های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند كه اين امر صرفه‌جويی ۲۹۴ هزار متر مكعب آب را در پی داشت. 

رئيس اداره منابع آب شهرستان‌های يزد، اشکذر و زارچ با بيان اينكه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتي از سوي این اداره انجام شده است، افزود: چهار دستگاه حفاری و ادوات غير مجاز نيز در اين مدت توقيف شدند.

زارع بيدكی با اشاره به همكاری خوب دستگاه قضايی و انتظامی اين دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زير زمينی و سطحی اظهار داشت: اين اداره با هرگونه تخلف در زمينه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

 رئيس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ يزد بيان كرد: ۲۸ كنتور هوشمند چاه‌های كشاورزی و صنعتيژ در سطح شهرستان نيز با پيگيري اين اداره رفع عيب شدند.

وی با بيان اينكه در اين مدت ۴۵ مورد تمديد پروانه بهره‌برداری صورت گرفته است، ابراز كرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره‌برداری از منابع آبی نيز صادر شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از