حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فرماندار شهرستان میبد:

تحقق جهش تولید با توجه به مشاغل خرد

تحقق جهش تولید با توجه به مشاغل خرد

فرماندار شهرستان میبد گفت: توجه به مشاغل خرد و تعونی‌ها در راستای افزایش مشارکت مردمی در جهش تولید می‌تواند یکی از راهکارهای تحقق شعار سال باشد.

سید جمال سجادی‌پور در گفتگو با پایگاه خبری یزدرسا با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را سال جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری کردند و قطعاً هدف ایشان این است که بتوانیم با مشارکت مردم یک جهش تولیدی را رقم بزنیم.

وی افزود: زمانی که مشارکت مردم را داشته باشیم و مسائل را مردم محور کنیم هم تمام سرمایه‌ها و هم تمام منابع و ظرفیت‌ها پای کار می‌آیند و در این زمان است که ما می‌توانیم یک جهش تولید را رقم بزنیم.

فرماندار شهرستان میبد با بیان اینکه در زمینه مشارکت مردمی باید توجه ویژه‌تری وجود داشته باشد، گفت: توجه به مشاغل خرد در راستای ورود سرمایه‌های اندک مردم به زمینه تولیدی و توجه به تعاونی‌ها می تواند در راستای افزایش مشارکت مردمی مؤثر باشد‌.

وی ادامه داد: باید از حضور مردم در تمام بخش‌های صنعتی خدماتی و تولیدی استفاده کنیم و همچنین در بحث واگذاری زمین و صدور مجوزها قوانین را تسهیل کرده تا بتوانیم از مشارکت مردم نیز بهره ببریم تا تسهیل در این روند موجب تسریع در سرمایه‌گذاری و جهش تولید شود.

سجادی‌پور تصریح کرد: در شهرستان میبد در این زمینه در نظر داریم تا در دو قالب بنیاد ساخت و گروه ساخت در سال ۱۴۰۳ تجربه موفق سال ۱۴۰۲ را در زمینه حضور مردم در بخش گروه ساخت را مجددا رقم بزنیم؛ در سال گذشته ۲۰۰ واحد گروه ساخت انجام شد و در راستای تحقق شعار سال در تلاش هستیم تا این آمار را به هزار واحد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت دانش‌بنیان کردن تولید عنوان کرد: جهش تولید زمانی در حوزه‌های مختلف عملی می‌شود که ما بتوانیم تولیدات کشور را برمبنای علم و تولیدات روز جهانی انجام دهیم.

فرماندار شهرستان میبد ادامه داد: حفظ نخبگان کشور و سرمایه‌های انسانی در زمینه جهش تولید بسیار مؤثر است و در همین راستا و در گام اول توجه به نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت از دیگر موارد مهم هم برای جهش تولید و هم برای حفظ نخبگان کشوری و استانی می‌تواند موثر باشد.

سجادی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان میبد در راستای حفظ نخبگان این شهرستان عنوان کرد: ورود نخبگان به حوزه‌های قطعه‌سازی و کاشی‌سازی و تولید خطوط کاشی در این دو حوزه هم برای افزایش تولید شهرستان و هم برای حفظ نخبگان میبدی بسیار موثر واقع شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از